Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CEB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CEB2 |
Comprèn i avalua els factors essencials que afecten el temps d'execució d'un programa
Implementa una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java
Implementa una interfície gràfic senzill
Dissenya una aplicació conforme l'orientació a objectes
Descriu una aplicació mitjançant tècniques bàsiques d'enginyeria del programari
Implementa estructures de dades lineals
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. |
1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades. |
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. |
2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces. |
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. |
3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse. |
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
|
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades. |
descripción |
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.
Degut a la situació de COVID-19 no es pot garantir assistència a l'horari de consultes que es publica a l'ETSE, sobretot si s'ha de fer online.Per tant, es recomana contactar prèviament per email amb la professora que vulgueu que us atengui en les consultes.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5. |
40 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en la segona prova escrita. |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Nota mínima de 5 per aprovar.
- La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%). Nota mínima de 5 per aprovar.
Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Herbert Schildt, Java 8, última disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar, última disponible,
Jesús Sanchez Allende et al, Programación en Java, 3a, https://urv.on.worldcat.org/oclc/904669894
|
|
Complementària |
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última disponible,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17254001 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|