IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) SALUT INTEL·LIGENT Code 17254209
Study programme
Grau d'Enginyeria Biomèdica (2017)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
SOLANAS GÓMEZ, AGUSTÍN
E-mail agusti.solanas@urv.cat
Lecturers
SOLANAS GÓMEZ, AGUSTÍN
Web
General description and relevant information
La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Sempre que sigui possible el professor fomentarà la docència virtual mitjançant eines telemàtiques accessibles (Teams, Moodle, etc..).

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE10 Capacitat per dissenyar programari, maquinari i sistemes de comunicacions d'utilitat en telemedicina, incloent els sistemes que utilitzen dispositius mòbils
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CE10 Coneix sistemes de monitorització de la salut a distància
Coneix el concepte d'entorn contextual
Comprèn el vincle entre la salut i els entorns contextuals
Documenta adequadament els seus judicis i valoracions resultants d'una anàlisi crítica de les dades i les opinions del professor i els seus companys.
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
L'evolució de la salut: Visió General
Perspectiva històrica
Definicions bàsiques
La Salut en context Què és el context
Com s'accedeix al context
Salut en Ciutats Intel·ligents El concepte de salut contextual
Smart Healthcare
Cognitive Healthcare
Salut Smart: Perspectives i tecnologíes relacionades
Tecnologies per a l'Smart Health
IoT
Cloud
Sensors

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE10
7 4 11
Treballs
CE10
CT2
CT3
10 25 35
Presentacions / exposicions
CT5
7 20 27
Atenció personalitzada
CE10
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats que busquen presentar l'assignatura a l'alumnat tot posant-la en el seu context. Es plantegen els objetius de l'assignatura, s'explica l'avaluació, etc...
Sessió Magistral Sessions on el professor comenta els fonaments teòrics de l'assignatura.
Treballs Activitats de grup on els estudiants realitzen treballs de síntesi (sobre temàtiques de l'assignatura) en petits grups i en col·laboració amb el professor. Cada treball realitzat per una grup d'estudiants es presenta en forma de document de text, audiovisual, etc.. d'acord al que es decrigui en cada cas.
Presentacions / exposicions Els alumnes realitzen individualment o en grups de dos una presentació a classe sobre un tema concret relacionat amb l'assignatura.
També es pot fer enregistrant un vídeo que es penjarà a moodle i serà comentat pels companys.
Atenció personalitzada El professor atèn a l'alumnat tal com es descriu a l'apartat d'atenció personalitzada.

Atenció personalitzada
Description

S'atendrà l'alumnat de forma virtual mitjançant correu electrònic sempre que sigui possible. Si cal s'abilitarà atenció telefònica i pels mitjans telemàtics que la Universitat posa a la disposició de la comunitat universitària.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
CE10
CT2
CT3
Els alumnes en petits grups realitzen treballs de síntesi sobre temes de l'assignatura. 75
Presentacions / exposicions
CT5
Els alumnes en petits grups o de forma individual realitzen presentacions sobre temes de l'assignatura. 25
Others  
 
Other comments and second exam session

Sempre que sigui possible, l'avaluació es farà de forma virtual. En primera convocatòria (avaluació contínua) els alumnes hauran de fer diversos treballs de síntesi sobre temes de l'assignatura (75%) i (al menys) una presentació (25%). No hi ha nota mínima per fer mitjana. Per aprovar caldrà arribar al 5.


Els alumnes que hagin d'anar a segona convocatòria hauran de fer un exàmen oral individual on se'ls preguntarà sobre el temari de l'assignatura i hauran de demostrar l'assoliment dels coneixements així com les competències CE10, CT2, CT3 i CT5.

Fonts d'informació

Bàsica

Es proporcionaràn artícles científics sobre els temes de l'assignatura, així com materials teòrics (PPT) i lectures crítiques. Actualment s'està treballant en un llibre de l'assignatura però encara no està disponible. Si ho estés a l'inici del curs es comunicaria la referència als estudiants.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.