DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 17254301
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Biomèdica (2017)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
12 Treball fi de grau Quart 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Gestió d'Empreses
Medicina i Cirurgia
Psicologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
CORREIG BLANCHAR, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica xavier.correig@urv.cat
marta.sales@urv.cat
Professors/es
CORREIG BLANCHAR, FRANCESC XAVIER
SALES PARDO, MARTA
Web
Descripció general i informació rellevant

La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE14 Capacitat per analitzar i aplicar la normativa i la regulació dels dispositius, equips, instruments i programes utilitzats en biomedicina i salut en els àmbits nacional, europeu i internacional.
 CE16 Capacitat per a realitzar individualment i presentar i defensar davant un tribunal universitari, un projecte en l'àmbit de la bioenginyeria de naturalesa professional en el qual se sintetitzen i integren les competències adquirides en els ensenyaments.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE14 Aplica la legislació adequada al projecte.
S'ajusta a les especificacions, reglaments i normes aplicables al projecte.
 CE16 Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia en l'àmbit de la bioenginyeria.
Utilitza mètodes i tècniques adequades al treball assignat.
Sel.lecciona i aplica una metodologia de treball adequada al projecte.
Avalua el compliment dels objectius marcats.
Justifica les competències específiques aplicades en el desenvolupament del projecte.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç.
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
 CT7 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Procediments establerts per l'Escola d'Enginyeria Tècnica Superior i el Departament d'Informàtica i Matemàtiques. Tota la información es trobaran a l'espai Moodle de l'assignatura.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
18 0 18
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE14
CE16
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 270 270
Selecció/assignació del treball de fi de grau
CT6
0.5 0 0.5
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE14
CE16
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
1 10 11
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Proposta de Treballs Fi de Grau (TFG) per part dels professors i professores dels departaments que participen en el grau a través del Moodle. L'estudiant també pot proposar directament algun tema del seu interès.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster El tutor/tutora realitzarà sessions periòdiques de supervisió i orientació e el desenvolupament del treball fi de grau. El mecanisme de coordinació li serà comunicat pel tutor/tutora en qüestió.
Elaboració del treball de fi de grau/màster L'alumne ha de realitzar les tasques per a la consecució dels objectius del TFG i escriure una memòria, la qual haurà de ser visada pel tutor/ tutora per tal de procedir a la lectura i defensa.

Selecció/assignació del treball de fi de grau La assignación de tutor o tutora quedarà reflectit a la página web de l'assignatura.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Abans que finalitzi el termini de entrega de TFG, l'alumne ha d'elaborar la memòria del TFG i els corresponents resums, full de metadades, etc... per tal que siguin revisats pel tutor/tutora i tremesos a l'espai Moodle de l'assignatura.

Posteriorment haurà de defensar el seu projecte de forma oral davant d'un tribunal, que serà el que realitzarà l'avaluació.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

El tutor/tutora del projecte el supervisa de manera personalitzada; en funció de les necessitats de la temàtica, del projecte i l'aprenentatge de l'alumne.

L'estudiant podrà fer el TFG en un centre extern. En aquest cas serà necessari anomenar un tutor del centre i un tutor/tutora a la universitat. 


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE14
CE16
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
Es defensa el TFG de forma oral davant un tribunal. Els criteris de valoració del treball estan descrits a l'espai Moodle de l'assignatura. 100
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent