Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
|
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
|
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adequades (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins el grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l'agenda del grup
Col·labora dins el grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l'auditori
| | CT6 |
Analitza l'entorn laboral o professional de l'àmbit d'estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d'inserció laboral o professional
Identifica el propi procés d'aprenentatge
Aprofundeix en l'autoconeixement acadèmic, laboral o professional
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprèn les seves causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les declaracions que l'afecten com a membre de la comunitat universitària
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat |
- Eines per a l'aprenentatge acadèmic (Pla acció tutorial, Servei lingüític, CRAI,...)
- Serveis d'Orientació (ocupació, mobilitat, pràctiques,..)
- Eines per al desenvolupament personal (URV solidària,...)
|
Tema 2. Sortides professionals |
Sortides del professional de l'enginyeria explicades a través de conferències a l'aula |
Tema 3. Competències acadèmiques i professionals |
- Ciutadania digital
- Comunicació escrita
- Êtica (evitar el plagi)
- Comunicació oral
|
Tema 4. Gestió de la carrera professional.
|
- Entendre el mercat laboral
- El CV basat en competències i l'empleabilitat
- Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
- Planificació: Networking, imatge i desenvolupament professional
- Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
19 |
30 |
Seminaris |
|
22 |
71 |
93 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació.
|
Sessió Magistral |
Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals. |
Seminaris |
El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter presencial, es tracten i avaluen temes relacionats amb les competències acadèmiques i professionals. En la segona, de caràcter virtual, s'estudien el temes relacionats amb la gestió de la carrera professional. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre com fer una presentació efectiva.
Durant el curs 2020-21, i a causa de l'emergència sanitària, aquesta exposició oral es podria fer de manera virtual si les circumstàncies així ho requereixen. |
Atenció personalitzada |
Durant el curs 2020-21, i a causa de l'emergència sanitària, les tutories individualitzades estudiant-professor es farà de manera virtual, seguint l'horari i instruccions que es troben a l’espai Moodle de l'assignatura. |
Descripció |
Durant el curs 2020-21, i a causa de
l'emergència sanitària, les tutories individualitzades estudiant-professor es
farà de manera virtual, seguint l'horari i instruccions que es troben a l’espai
Moodle de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert i assistir a les sessions obligatòries. |
15% |
Seminaris |
|
Examen en línia (15% sobre total curs)
Redacció informe escrit, seguint les pautes establertes (20% sobre total curs). S'avalua la capacitat de l'estudiant de redactar un informe acadèmic. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) seguint les pautes establertes.
Durant el curs 2020-21, i a causa de l'emergència sanitària, aquesta exposició oral es podria fer de de manera virtual si les circumstàncies així ho requereixen.
|
20% |
Proves mixtes |
|
Proves avaluatives amb preguntes tipus test i exercicis pràctics que avalua el contingut teòric-pràctic de la part virtual del curs. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant el curs 2020-21, i a causa de l'emergència sanitària, només l'exposició oral pot veure's afectada passant de format presencial a virtual. la resta del procés d'avaluació es fa sempre amb modalitat virtual amb independència de la COVID19. EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA. S'avaluarà de manera extensiva, amb una prova mixta, els continguts teòric-pràctics de l'assignatura corresponents als seminaris (100% de la nota). No es valora en aquesta convocatòria: els treballs individuals (pla de carrera), el treball en equip i la corresponent presentació oral, els quals únicament es tindran en compte en el període d'avaluació contínua. Important. Durant la realització de les proves d'avaluació (exàmens) l'estudiant no podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
Teresa Torres, Orientació Professional i Acadèmica per a estudiants d’enginyeria, Publicacions URV, 2013
Hoschette, J. A, The Engineer's Career Guide, John Wiley and Sons., 2010
CAE, Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV, 2013
|
Descàrrega gratuita del llibre d'Orientació professional i acadèmica via: http://www.publicacionsurv.cat/llibres-digitals/eina-e/item/370-orientaci%C3%B3-professional-i-acad%C3%A8mica-per-a-estudiants-d%E2%80%99enginyeria Descàrega gratuïta de la Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV http://www.urv.cat/media/upload//arxius/CAE/oprofessional/orientacioe.pdf |
Complementària |
Torres-Coronas, T., Vidal-Blasco, M.A., i Monclus. R., Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnología y clases magistrales, Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2016
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura utilitza una metodologia d'ensenyament híbrida (una part de l'assignatura és presencial i una part és virtual). Es recomana a l'estudiant seguir correctament el pla de treball per un correcte seguiment del curs |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|