Type A
|
Code |
Competences Specific | | TI7 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics i d'instrumentació industrial. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| TI7 |
Analitza un sistema de mesura per a les magnituds més comuns presents a la indústria.
Coneix actuadors utilitzats en la indústria.
Coneix alternatives existents al mercat per mesurar una variable.
Coneix alternatives per dissenyar un equip de mesura.
Coneix diferents busos industrials presents al mercat.
Sintetitza programes senzills amb llenguatges orientats a la instrumentació.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
0.- Introducció |
Introducció als sistemes electrònics i la instrumentació en general. Terminologia i errors |
1. Sistemes electrònics |
Introducció a l'anàlisi i el disseny d'un sistema electrònic fent èmfasi en les aplicacions a la instrumentació i l'automatització de mesures. Introducció a l’instrument virtual. |
2.- Sensors industrials |
Sensors de diferents magnituds físiques utilitzades a la indústria temperatura, pressió, fluxe, presència, etc. Concepte d'actuador: Vàlvules |
3.- Condicionament de senyal |
Estudi dels condicionaments de senyal més habituals. Ponts de contínua i alterna, amplificadors, multiplexors, filtres, circuits de mostreig i retenció, conversors A/D i D/A |
4.- Comunicacions i busos d'Instrumentació i Industrials |
Busos d'Instrumentació: Estándars IEEE 488, RS-232, RS-485, RS422. Busos Industrials: 4-20 mA, HART, Profibus, Fieldbus, Modbus |
5. Ambients Industrials Especials |
Normatives ATEX |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
17 |
43.5 |
60.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
0 |
6 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Es realitza a l'aula una introducció de l'assignatura on s'explica l'avaluació i els seus criteris |
Sessió Magistral |
El professor donarà les bases teòriques de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució per part de l'alumne de problemes pràctics d'instrumentació al laboratori. |
Presentacions / exposicions |
Durant el curs pot haver alguna exposició d'un tema d'instrumentació per part de professionals de la indústria ja sigui a l'aula o a alguna de les indústries del nostre entorn. |
Treballs |
L'alumne haurà de realitzar i exposar a classe un treball sobre un contingut d'instrumentació |
Atenció personalitzada |
Consistirà en resolució de dubtes al despatx o a classe. |
Description |
Es recomana a l'alumne que faci ús de l'atenció personalitzada per resoldre els possibles dubtes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
La realització i les memòries de les pràctiques tenen una implicació en la nota final de l'assignatura |
30 |
Treballs |
|
La correcció del treball tant en format com a nivell tècnic, es valorarà per la nota final |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Realització de test amb preguntes o problemes curts |
25 |
Proves de desenvolupament |
|
Proves on l'alumne ha de solucionar problemes de desenvolupament sobre el contingut de l'assignatura. |
25 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'assignatura, s'han d'aprovar totes les parts (pràctiques, treball i els diferents exàmens) per separat. A la segona convocatòria es realitzarà un examen sobre el temari de tota l'assignatura. Si no s'ha aprovat la presentació del treball, també es podrà recuperar. Les pràctiques no es poden recuperar en segona convocatòria Als exàmens no es poden utilitzar dispositius amb comunicacions (telèfons mòbils, calculadores amb comunicació, etc) |
Bàsica |
Pérez García, Miguel A el al, Instrumentación Electrónica, Thomson, 2004
Creus, Antonio, Instrumentación Industrial, Marcombo,
Lázaro, A. M., Instrumentació Virtual. Adquisició, processament i anàlisi de senyals, UPC, 1997
|
|
Complementària |
Elgar, P., Sensors for Measurement and Control, Addison-Wesley Longman Limited, 1998
|
|
|
Other comments |
Totes les parts amb implicació a la nota de l'assignatura s'han d'aprovar per separat |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|