Type A
|
Code |
Competences Specific | | TI4 |
Capacitat per a l'anàlisi i disseny de processos químics. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| TI4 |
Descriu l'equip necessari per a sistemes absorció. Càlcul del balanç de matèria diferencial i el número d'Unitats de Transferència (NTU).
Descriu les operacions d'etapes d'equilibri més típiques, els equips necessaris i el concepte d'etapa d'equilibri. Calcula el balanç de matèria, línies d'operació, nombre d'etapes d'equilibri mitjançant mètodes gràfics.
Descriu els diferents tipus de destil · lació: flaix, destil · lació amb reflux, i els seus equips. Calcula les línies d'operació, el nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele i la relació de reflux mínima.
Troba a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció |
Característiques i tipus d'operacions de separació. |
Operacions d'etapes d'equilibri |
Equipaments. El concepte d'etapa d'equilibri. Balanç de matèria. Línies d'operació. Càlculs per mètodes gràfics. |
Destil·lació binària |
Destil·lació flash (vaporitzador). Destil·lació amb reflux. Equipaments. Línies d'operació. Càlcul del nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele. Concepte i avaluació d'eficàcia d'etapa. L'equació de Fenske (nombre mínim d'etapes). Relació de reflux mínim. |
Principis bàsics d'operacions de transferència de matèria |
Models teòrics i avaluació de coeficients de transferència mitjançant correlacions empíriques. |
Absorció de gasos |
Equipament de contacte continuo. Balanç de matèria diferencial. Nombre d'unitats de transferència (NTU): correlacions empíriques i models. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
22.5 |
34.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
21.5 |
33.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. Revisió del material disponible a l'espai Moodle. |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts principals de l'assignatura. Es desenvoluparà mitjançant una mescla d'exposició ordenada i estudi de casos com exemples d'aplicació. Així mateix, els estudiants disposaran de material preparat per treballar per ells mateixos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, amb participació directe de l'estudiant. Així mateix, els estudiants disposaran de material preparat per treballar per ells mateixos. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants, de forma grupal o individual. |
Description |
Atendre als alumnes de forma individual, o grupal si s'escau, per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Malgrat que les consultes normalment es fan mitjançant visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor, degut a l'emergència sanitària derivada del COVID-19, es recomana acordar videoconferències o consultes per correu electrònic sempre que sigui possible. L'horari i via d'atenció a l'alumnat s'establirà al començament del curs i serà visible a l'espai Moodle, a l'igual que els conductes per comunicar-se. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis a entregar.
Freqüència: Cada dues o tres setmanes |
25% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
En principi es realitzaran dues proves presencials d'avaluació dels continguts de l'assignatura (26% + 49%). |
75% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per fer mitja de les diferents parts en el procés d'avaluació contínua cal: 1) Obtenir almenys una mitjana de 3.5 sobre 10 en la part d'exercicis a entregar. 2) Obtenir almenys una puntuació de 3.0 sobre 10 en la primera de les proves presencials. 3) Obtenir almenys una puntuació de 4.0 sobre 10 en la segona de les proves presencials. Segona convocatòria: Es mantindrà la contribució dels exercicis a entregar. En conseqüència, es realitzarà una prova d'avaluació, amb un pes del 75%, que substituirà les dues proves d'avaluació presencials realitzades durant el procés d'avaluació contínua. Igualment, caldrà obtenir almenys una puntuació de 4.0 sobre 10 en aquesta prova. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves si no existeix consentiment exprés del professor. |
Bàsica |
Warren L. McCabe, Julian C. Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 2005
|
|
Complementària |
J. J. M. Coulson and J. F. Richardson ; with J. R. Backhurst and J. H. Harker, Chemical Engineering (vol. 2), Butterworth Heinemann, 1996
Henry Z. Kister, Distillation Design, McGraw Hill, 1992
Don W. Green (ed.), Perry's chemical engineers' handbook, McGraw Hill, 2008
Anthony L. Hines, Robert N. Maddox, Mass Transfer. Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, 1985
Robert E. Treybal, Mass-transfer operations, McGraw-Hill, 1981
Matthew Van Winkle, Distillation, McGraw-Hill, 1967
C. Judson King, Separation processes, McGraw-Hill, 1980
|
|
Subjects that continue the syllabus |
ANÀLISI I DISSENY DE PROCESSOS QUÍMICS/17655113 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/17655205 | LABORATORI D'OPERACIONS UNITÀRIES/17655208 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|