DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Código 17695301
Titulación
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
15 Treball fi de màster Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
VALDERRAMA BLAVI, HUGO
Correo-e hugo.valderrama@urv.cat
Profesores/as
VALDERRAMA BLAVI, HUGO
Web
Descripción general e información relevante

La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de l'assignatura.

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Els TFMs del Màster podran tenir un caràcter professionalitzador, tot i que en alguns casos podria ser investigador. Els TFMs professionalitzadors poden continuar l'activitat desenvolupada a la industria de l'assignatura pràctiques externes, o be, es poden realitzar al departament. Els d'àmbit investigador implicaran el desenvolupament d'un projecte d'investigació nou dins d'algun dels grups de recerca del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE10 Realitzar, presentar i defensar un exercici original realitzat individualment davant d'un tribunal universitari, consistent en un projecte integrador dins l'àmbit de coneixements del màster.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE10 Integra els coneixements teòrics de diverses matèries en la resolució d'un problema concret
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d'acord amb una sistemàtica
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
Genera un document científic en estructura i continguts
Presenta i defensa el treball davant un tribunal
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessàries per assolir els objectius de l’equip
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional
Desenvolupa l’actitud professional
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenya itineraris professionals específics
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Els professors de les assignatures del Màster, o els tutors de les empreses, elaboraran les propostes dels Treballs Fi de Màster, que seran validades per una Comissió de professors del departament. Aquesta validació assegurarà que la informació sobre el treball a realitzar sigui completa i correcta i que s'ajusti a la temàtica general del Màster, etc.

Les Propostes hauria d'incloure com a mínim La següent informació:

  • Títol, professor responsable, co-directors, grup de recerca o empresa, i paraules clau.
  • Objectius a complir a la feina a desenvolupar.
  • Tasques a desenvolupar per complir l'Objectiu.

Les Propostes aprovades quedaran exposades a l'espai Moodle del Màster, en què els alumnes matriculats Tenen llibre accés per poder veure l'oferta, seleccionar la Proposta i contactar amb el director corresponent


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 4 5
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT6
CT7
6 34 40
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 300 300
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1 29 30
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Selecció o proposta de TFM per part de l'alumne i diàleg amb el professor/tutor per pactar-ne la seva elaboració.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Reunions periòdiques amb el professor/tutor que porta el projecte.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Tasques conduents a la realització del TFM assolint els objectius establerts pel professor/tutor.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Exposició pública del TFM davant d'un tribunal qualificador

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

En cas que el TFM sigui fet a la indústria, caldrà un informe del ponent, que serà la persona en contacte amb l'empresa, i elaborarà el seu informe d'acord amb el tutor de l'empresa.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT6
CT7
Informe del director del TFM 20%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Memòria del TFM 50%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Presentació i defensa pública del TFM 30%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Es farà servir el mecanisme d'avaluació basat en la plantilla del Departament DEEEA on el vocal, ponent, i el president del tribunal han d'omplir un full de qualificacions d'acord amb una pantilla especifica. Aquesta plantilla cubreix amb un detall molt superior els items exposats a les metodologies i el seu pes respectiu.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.