Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| EL5 |
Capacitat per calcular i dissenyar línies elèctriques i transport d'energia elèctrica.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l'evolució històrica de les línies elèctriques.
| | A3 |
Calcula els paràmetres que modelitzen les línies elèctriques.
| | EL5 |
Calcula els paràmetres que modelitzen les línies elèctriques.
Coneix els diferents mètodes utilitzats per calcular un flux de càrregues.
Coneix la influència de la potència reactiva en la tensió de les línies elèctriques.
Analitzar els diferents tipus de faltes que es puguin presentar a les línies elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Aspectes generals del transport d'energia elèctrica
|
Introducció.
Classificació de les línies segons i els seus components bàsics.
Generació, transport, distribució.
Evolució del sistema de transport elèctric.
Control i protecció. |
Tema 2: Elements del sistema d'energia elèctrica: el transformador i la seva modelització |
Transformadors trifàsics i de regulació.
Sistemes per unitat
Generadors síncrons
Ànàlisi per unitat de sistemes de potència
|
Tema 3: Elements del sistema d'energia elèctrica: el generador i la seva modelització |
Generadors síncrons
Anàlisi per unitat de sistemes de potència |
Tema 4: Paràmetres de les línies elèctriques
|
Paràmetres de transmissió.
Inductància de les línies elèctriques.
Capacitat de les línies elèctriques.
|
Tema 5: Modelización de las líneas de transporte |
Líneas con parámetros concentrados.
Líneas con parámetros distribuidos. |
Tema 6: Flux de càrregues.
|
Flux de potència en una línia curta, de longitud mitjana i de gran longitud.
Relació entre les tensions i les potències, activa i reactiva, en els extrems d'una línia.
Equacions de flux de potència.
Mètodes d'iteració de Gauss-Seidel, de Newton-Raphson i desacoblat. |
Tema 7: Curtcircuits.
|
Introducció
Curtcircuits equilibrats en xarxes
Curtcircuits en xarxes amb màquines síncrones i asíncrones
|
Tema 8: Curtcircuits desequilibrats |
Components
Estudi i anàlisis |
Tema 9: Anàlisi en règim transitori.
|
Conceptes generals.
Propagació de sobretensions en línies ideals.
Descàrregues atmosfèriques.
Sobretensions de servei i sobretensions de maniobres.
Bobina Petersen.
Parallamps.
|
Tema 10: Transport en corrent continu. |
Introducció
Limitacions en les línies de corrent altern
Transports en corrent continu
Transmissions híbrides |
Tema 11: Càlcul mecànic de les línies aèries.
|
Equació de la catenària. Càlcul de la fletxa i tensió mecànica del cable.
Sobrecàrregues estàtiques.
Equació del canvi de condicions.
Taula d'estesa.
Va crític.
Càlcul de fonamentacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
39 |
40 |
79 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0.5 |
12 |
12.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
La professora exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La professora realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Resolució de problemes, exercicis |
Els estudiants lliuraran exercicis periòdicament durant el curs. |
Atenció personalitzada |
Atención personalizada
descripción
La professora de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic.
|
Descripció |
La professora de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Dins els exàmens establerts podran tenir un pes entre 70 i 100 % |
70-100% |
Proves objectives de tipus test |
|
Dins els exàmens establerts es podrà fer servir aquesta metodologia |
0-100% |
Proves de desenvolupament |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1) INFORMACIÓN: Los exámenes se realizarán de forma presencial. Debido a la emergencia sanitaria, en caso de confinamiento o restricciones de movilidad, las actividades evaluativas, incluídos los exámenes, se harían online en las fechas previstas. En el espacio moodle se podrá consultar la información actualizada. Las actividades evaluativas deben estar previstas para poder realizarse en modalidad mixta o online en caso de confinamiento. En cualquier caso: MATERIAL PERMITIDO: Sólo está permitido el uso del siguiente material durante las pruebas de evaluación: -Material de escritura y DNI identificativo -Calculadoras científicas no programables únicamente los modelos: CASIO FX-82 MS, CASIO FX-85 MS o CASIO Fx-350 MS
2) SISTEMA DE CALIFICACIÓN: 2.1.-1ª CONVOCATORIA: Evaluación continua N_Asig = MAX (0.30 Ex parcial + 0.70 Ex final; Ex final) donde: ' Ex parcial' es la nota del examen parcial Ex final 'es la nota del examen final La profesora se reserva la posibilidad de valorar con 0,5 puntos adicionales a la nota anterior, la ejecución satisfactoria de un trabajo (sobre una unidad del temario y entrevista personal relacionada con el mismo. 2.2.- 2ª CONVOCATORIA: Único examen global de todo el contenido |
Bàsica |
FERMÍN BARRERO, SISTEMAS DE ENERGÍA ELÉCTRICA, PARANINFO,
|
|
Complementària |
ENRIQUE RAS OLIVA, TEORÍA DE LÍNEAS ELECTRICAS, MARCOMBO,
J. GRAINGER, W. STEVENSON, ANÁLISIS DE SISTEMAS DE POTENCIA, MC GRAW HILL,
ANTONIO GOMEZ EXPOSITO, ANALISIS Y OPERACIÓN DE SISTEMAS DE ENERGÍA ELÉCTRICA, MC GRAW HILL,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES ELÈCTRICS DE POTÈNCIA/17214114 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA II/17214006 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/17214005 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 | FONAMENTS DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214115 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214124 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214120 |
|
|
Altres comentaris |
És fonamental tenir ben establertes i interioritzat l'Anàlisi Matemàtica I i II |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|