Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Tenir un bon coneixement de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació |
| A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
| A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
| A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
| A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
| A14 |
Valorar l'impacte soci-econòmic i les implicacions bioètiques dels diferents processos biotecnològics, i assegurar les disposicions legals vigents |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6 |
Gestionar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A4 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
Conèixer empreses, institucions i organismes vinculats a la Biotecnologia.
| | A5 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
Aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
| | A6 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A7 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A8 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A9 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A10 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A11 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A12 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A13 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A14 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
| | A15 |
Integrar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica la Biotecnologia.
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col · laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes. (Igualtat)
Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'estudiant escull el centre de destinació en funció dels seus interessos personals i disponibilitat a acollir-lo al centre de realització de les pràctiques externes. En cas de considerar-se oportú, la nota mitjana de l'expedient acadèmic s'usarà com eina de valoració.
Aquesta relació es cobreix a través d'un conveni de col·laboració específic per cada estudiant.
L'estudiant té un tutor acadèmic ( responsable d'aquesta assignatura) i un tutor professional del centre de destinació.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
4 |
0 |
4 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
270 |
270 |
Memòria |
|
0 |
25 |
25 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Seguiment del treball de l'alumne en les pràctiques externes per part del coordinador i dels tutors extern. |
Estada de pràctiques |
Realització per part de l'alumne del treball assignat al Centre Receptor. |
Memòria |
Presentació d'una memòria escrita per part de l'alumne del treball fet al centre receptor. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Coordinador/a de Pràctiques Externes.
El Coordinador/a, al Grau de Biotecnologia és un professor/a del Departament de Bioquímica i Biotecnologia.
El Coordinador de les Pràctiques Externes tindrà les funcions següents:
-Informar a principi de curs, de les normes que afecten a la realització i avaluació de les Pràctiques Externes en una sessió presencial orientativa a tots els estudiants matriculats.
-Assignar a tots els alumnes el centre receptor respectant tant com es puguin les preferències de l’alumnat.
-Assegurar que els alumnes iniciïn les Pràctiques Externes després de formalitzar el Conveni entre URV i el Centre Receptor i el Conveni Específic de Centre. Els alumnes han d’estar matriculats de l’assignatura de Pràctiques Externes per tal de poder-la realitzar. -Informar als alumnes sobre les pautes per l’elaboració de la memòria.
Tutor del Centre Receptor.
El tutor del Centre Receptor tindrà com a funcions:
- Assegurar que l’alumne pugui realitzar les pràctiques en condicions de seguretat i higiene en el treball.
- Assegurar a l’alumne un correcte aprenentatge, seguint sempre les normes internes de l’empresa i la confidencialitat.
- Omplir la Fitxa de l’avaluació de l’alume de l’empresa en la qual l’estudiant ha realitzat les pràctiques externes. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
La Comissió Avaluadora valorarà la Fitxa d’avaluació de l’estada de l’alumne/a emplenat per l’empresa receptora . |
25 % |
|
Memòria |
|
Es disposa d'una rúbrica a Moodle, per l'adequada valoració de la memòria per part dels diferents avaluadors ( 2) |
75% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el 75% de la nota cal tenir en compte aquestes dues possibilitats: -Els que presenteu amb la memòria l'acreditació de realització del curs “Búsqueda activa de feina o títol similar” tindreu un 5% de la nota final i el 70% despendrà de la memòria escrita -Es penalitzarà un 5% de la nota, en cas que URKUND identifiqui més d'un 25% de plagi |
Bàsica |
|
Cal usar totes les fonts d'informació que l'estudiant consideri oportú per a dur a terme de forma òptima la seva estada en pràctiques, així com cal indicar-la adequadament a la memòria presentada |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|