Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
| A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
| A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A19.3 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció al nen i adolescent en situacions especials de risc personal, familiar o social en l'àmbit comunitari
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.4 |
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres i la seva situació de salut / malaltia
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.6 |
Gestionar el treball i el temps d'acord amb la planificació de les tasques
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul I: Promoció i Prevenció de la salut de l’infant |
Tema 1: El paper d'infermeria pediàtrica a la comunitat; assistencial, docent, investigador i gestor.
Tema 2: La integració de les cures infermeres a través del programa de salut del "nen sa".
|
Mòdul II: Programa d’educació Sanitària a l’àmbit educatiu |
Tema 3: El rol de la infermera pediàtrica a l'escola
Tema 4: Aplicació de programes de salut:
* Activitat física i alimentació saludable
* Trastorns psicosocials
* Sexualitat a l'adolescència
* Educació sobre drogues.
|
Mòdul III: Pla estratègic d'ordenació de l'atenció de pediatria a l'atenció primària |
Tema 5: Desenvolupament normal i cribrage precoç de la malaltia.
Tema 6: Necessitats dietètiques en la infància.
Tema 7: Vacunacions sistèmiques al llarg de la infància i l'adolescència.
Tema 8: Prevenció i primers auxilis dels accidents infantils al domicili
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
27 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Seminaris |
|
9 |
6 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat i de les seves activitats. |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes al llarg de l'assignatura. |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l'alumne. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del Tema 9.
Exposicó del trebal amb suport d'un Power Point |
20%
10% |
Seminaris |
|
Evaluació i presentació d'un document resum de la sessió. |
20% |
Proves mixtes |
|
Realització d'un exercici teòric dels continguts de l'assignatura.
|
30%
|
Altres |
|
Es valorará participació de l'alumne en les activitats Moodle de seguimet i presentació del Resum de les Activitats realitzades durant el curs. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria d'avaluació es lliuraran les parts no superades a la primera convocatòria i es farà l'avaluació de les mateixes. Es valorarà la participació de l'alumne a les diferents activitats plantejades pel seguiment de l'assignatura presencial i/o virtual. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
Agència de Salut Pública de Catalunya Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa., 1 1 L’alimentació saludable en l’etapa escolar, 2020, Generalitat de Catalunya
Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) Edició: Barcelona, 1 Recomanacions per a l’alimentació en la primera infància (de 0 a 3 anys), 2016, Generalitat de Catalunya
Mª Jesús Esparza y Santi Minteg, guía para padres SOBRE LA PREVENCIÓN DE LESIONES NO INTENCIONADAS EN LA EDAD INFANTIL, 2016, Mafre amadrid
Asociación Nacional de Enfermeras Escolares, Scholl Nursing Practice: An Orientation Manual, 2nd Edition, http://www.nasn.org/
Ministerio de Educació. Ministerio de Sanidad y Política Social, Ganar salud en la escuela, 2009, http://www.msps.es/profesionales/saludPublica/prev
GRUPOS DE EXPERTOS DEL PAPPS, Resumen PAPPS infancia y adolescencia 2016, 2016, http://www.elsevier.es/es-revista-atencion-primari
Generalitat de Catalunya. Departament de Salut, Protocol d'activiat preventives i de promoció de la salut a l'edat pediàtrica, 2008, http://www20.gencat.cat/docs/canalsalut/Home%20Can
Comunidad de Madrid, Protocolo de Salud Infantil.Atención al niño sano , 2005, http://todoenfermeria.es/inicio/apuntes/infantil/P
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
APROFUNDIMENT EN L'ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA A L'HOSPITAL/18234203 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INFERMERIA EN LA GESTACIÓ, INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA/18234102 |
|
|
Altres comentaris |
Si vols tenir un perfil pediàtric es recomana que curseu conjuntament l'assignatura "Aprofundiment en l'atenció a la infància i adolescència a l'Hospital"
Les assignatures optatives "Aprofundiment del Nen i l’Adolescent a l’hospital i a la comunitat” es realitzaran en modalitat dual. Això vol dir que son assignatures presencials als seus campus corresponents, “Hospital-SBP” i “Comunitat-CC” però a la vegada, estan elaborades de manera que tant els alumnes matriculats d’altres campus, com els que son o passen per situacions de risc-Covid de forma que els impedeix assistir de forma presencial, rere justificació, les podran seguir de manera virtual. Els continguts moodle estan preparats per a poder seguir-les en ambdues modalitats.
ppas 75 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|