Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5.3 |
Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades. |
| A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5.3 |
Conèixer pautes nutricionals associades al problema de salut i recuperació al llarg del cicle vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
| | A7 |
Conèixer maneres de donar suport a la recuperació i la salut en els processos d'adaptació, canvi i adquisició de noves habilitats superada la situació crítica
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer la fisiopatologia dels problemes de salut associats a situacions crítiques al llarg del cicle vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A9 |
Reflexionar des de casos pràctics sobre l'ètica del tenir cura en situacions de risc de mort o de mort imminent
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A14 |
Prendre consciència de la necessitat d'humanització d'entorns tecnològics des de la perspectiva de la persona, gènere i la diversitat multicultural
Explorar l'estrès i l'afrontament en escenaris i situacions crítiques de salut
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Factors de risc associats a les situacions crítiques i la seva prevalencia en les diferents etapes del cicle vital. |
Problemes de salut que comporten situacions de risc vital i / o necessitats de cures crítiques. Situacions i reflexions sobre la limitació del tractament del suport vital. Maneig farmacològic. Unitats de cures crítiques i emergències: entorns terapèutics i tecnològics. Confort i humanització. |
Unitat temàtica II: L’adult en situació crítica i entorns de cuidatge |
Processos, malalties i i risc vital en l'adult. Prevenció, valoració i tractament.
Situacions d'urgència i emergència: Shock, fallada multiorgànica, pacient politraumatitzat, traumatisme cranioencefàlic greu, gran cremat, activació de codis d'emergència, lesió medul·lar aguda. Control de la infecció. Control de símptomes i monitorització.
El pacient amb suport de ventilació. Comunicació i afrontament de l'estrès pacient, família i professional.
|
Unitat temàtica III: El nen en situacions crítiques i entorns de cures. |
Processos de malaltia i risc vital en el prematur i el nen. Situacions d'urgència i emergència. L'escenari de cures intensives pediàtriques. El dolor en el nen. Família i hospitalització en unitats de cures intensives pediàtriques. Mesures terapèutiques. Els efectes de la malaltia |
Unidad temática IV: La vida y el cuidado después del proceso crítico. |
Lesions i discapacitats. Maneig de símptomes. Vivència, adaptació i canvi. Adquisició d'noves habilitats, reestructuració de rols. Vida laboral i social. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
14 |
30 |
44 |
Sessió Magistral |
|
33 |
30 |
63 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
30 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminaris |
Treball amb diferents tipus de material ( vídeos, lectures...) per propiciar la discussió i anàlisi per part dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudi de situacions clíniques amb diferents escenaris que exigeix un treball de col•laboració. |
Atenció personalitzada |
Guia, orientació i seguiment en els seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Descripció |
Guia, orientació i seguiment en les en la matèria que es treballa a les classes magistral/seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l’emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de lesproves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfonsmòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats perla prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets,el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s’obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Es tindrà en compte l'assistència als seminaris, l'actitud i participació. En cas de confinament la plataforma Moodle disposa d'eines que permeten determinar l'assitència a l'aula així com el nivell de participació.
|
5% |
Sessió Magistral |
|
El contingut de les sessions magistrals, ABP, seminaris s''avaluarà mitjançant proves mixtes.
Les proves mixtes consistiran en preguntes tipus test sobre conceptes bàsics de la materia o bé preguntes curtes sobre coneixements i raonament crític.Si es considera necessari l'examen es podrà fer oral.
|
75% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Assistència obligatòria
Es tindrà en compte la actitud i la participació.
elaboració de pla de treball grupal i/o individual. Recerca de fonts documentals. Exposició oral, presentació i argumentació dels principis científics basats en fonts documentals. Treball autònom i de grup. Cooperació amb el grup. Autoevaluació. Avaluació grupal. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir les proves objectives superades amb un 5 cadascuna. A la segona convocatòria només es poden recuperar les proves mixtes. Els ABPs i l'assistència als seminaris no són recuperables. La nota d'assistència als seminaris (5%), només es tindrà en comte un cop superats els exàmens. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-sesituacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponentexpedient disciplinari ES CONTEMPLA LA POSSIBILITAT DE L'AVALUACIÓ ÚNICA NOMÉS EN CAS DE CONFINAMENT TOTAL Els estudiants que no puguin seguir l'avaluació contínua podran realitzar una prova única en primera i en segona convocatòria. La nota final obtinguda a l'assignatura serà la resultant de l'examen ol line mitjançant qüestionari, preguntes curtes o examen oral. No es tindrà en compte la resta d'activitats ponderables a l'avaluació continuada (seminaris, ABP). Només es podran acollir a aquest tipus d'avaluació aquells estudiants que demostrin que durant aquest periode de confinament no poden fer el seguiment de l'avaluació continuada per temes laborals. S'haurà de presentar el contracte laboral que acrediti la situació. |
Bàsica |
Fernández Ayuso D., Cuidado integral del paciente crítico:de la extrahospitalaria a la UCI., Elsevier, Barcelona 2008.
Nicolás Arfelis JM., Enfermo crítico y emergencias, Elsevier, Barcelona 2011
López Ortega J, Morales Asencio J, Quesada Moya A., Cuidados al paciente crítico adulto, DAE, Difusión Avances de Enfermería, Madrid 2007.
Concepción Fuentes Pumarola, Manual d'infermeria intensiva. Disponible en : Fuentes Pumarola, C. Sirvent, J. y Bonet Saris, A. (2013). Manual de enfermería intensiva. Documenta Universitaria. https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/, Documente Universitaria, Girona 2013
FP Garcia Fernandez, Soldevilla Agreda JJ, Torra i Bou JE, Atención integral de las heridas cronicas, Fundación Sergio Juán Jordan, MADRID 2016
Jesús A. Sánchez García, Actualización electrocardiagráfica para enfermeria. Disponible en: https://ebooks.enfermeria21.com/ebooks/-html5-dev/156/?key=bTVoYldVOVVrOVdTVkpCSm01dlpHODlNVFUySm1abFkyaGhQVEl3TWpBd056RTNNVEV5TVNaMG, 2015, Grupo Paradigma
|
Pàgines web d'interès: http://seeiuc.org/http://humanizandoloscuidadosintensivos.com/es/inicio/https://semes.org/ |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|