Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I
- Desenvolupament personal i professional |
. Anàlisi i autoconeixement.
. Del funcionament correcte a l'autorrealització. |
Unitat temàtica II
- El treball |
. Buscar treball. Inici, manteniment i finalització.
. Curriculum vitae i entrevista professional.
. Introducció a les tècniques de selecció de personal.
. El treball com a font de salut.
. El treball com a causa d'alteracions. |
Unitat temàtica III
- La comunicació i el lideratge |
. Importància de la comunicació dins l'entorn laboral.
. Comunicació verbal vs. llenguatge corporal.
. Introducció a les habilitats comunicatives i de lideratge.
. Principals eines comunicatives.
. Aprendre a comunicar en públic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
5 |
15 |
Simulació |
|
4 |
5 |
9 |
Treballs |
|
2 |
17 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats per a prendre contacte entre el professor i els alumnes. Descripció de les condicions de la participació i l'assistència, a més de l'explicació de l'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classe expositiva, sincrònica o asincrònica, dels continguts teòrics de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint-hi elements d'anàlisi i de reflexió. Aquesta exposició s'acompanya de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes que projectin l'aplicació pràctica. A tals efectes, es demana al grup experiències viscudes, opinions, etc. |
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de treball per a la formulació, anàlisis i debat d'un problema o d'una situació hipotètica, buscant les possibles causes i les possibles solucions. Es poden utilitzar documents escrits o audiovisuals que permetin l'aprofundiment en els continguts teòrics. Aquestes sessions es poden realitzar de manera sincrònica o asincrònica entre alumne i docent. |
Simulació |
Role Playings per analitzar sobre diverses situacions, professionals o personals, i reflexionar sobre els comportaments experimentats. Aquestes sessions es poden realitzar de manera sincrònica o asincrònica entre alumne i docent. |
Treballs |
L'alumne realitzarà diversos treballs. Entre d'altres, destaquen la realització del propi curriculum i una carta de presentació, un treball individual de superació d'una entrevista de feina, un "elevator pitch" que segons les condicions de la pandèmia es podrà fer de forma sincrònica o asincrònica i la realització d'un CANVAS orientat a la ludificació d'una activitat participativa. |
Atenció personalitzada |
Atenció a demanda de l'alumne per a la seva orientació. Tutories individuals per a l'elaboració del curriculum i la resta d'activitats avaluatives. |
Descripció |
Atenció
a demanda de l'alumne per a la seva orientació personal i professional. Tutories individuals per
l'elaboració del curriculum i la resta d'activitats avaluatives. L'alumne haurà
de concertar hora amb el professor per a la realització de les tutories. IMPORTANT: A
causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID-19, l'atenció a
l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line en horaris
concertats prèviament per correu electrònic o mitjançant altes eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'assistència (10%) i la participació a les classes magistrals (10%) serà puntuada amb un màxim del 20% del total de la nota final de l'assignatura. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
La ressolució de problemes i exercicis realizats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. |
5% |
Simulació |
|
La participació en exercicis de simulació realitzats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. |
5% |
Treballs |
|
Curriculum vitae
Treball individual d'autoconeixement
Exposició oral a classe d'un treball de comunicació. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- La data de lliurament de les activitats avaluatives es comunicarà al primer dia de classe i quedarà reflectida a l'espai moodle de l'assignatura. En cas de confinament, aquestes activitats avaluatives estan previstes per a poder ser realitzades en modalitat online. El conjunt de les activitat avaluatives tindrà un pes d'un 80% respecte de la nota global de l'assignatura. - L'assistència i participació a les classes es valorarà amb un 20% de la nota final. A causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID-19, en cas de confinament o restriccions de mobilitat aquesta valoració es farà mitjançant l'assistència online a les classes virtuals en les dates previstes a l'horari del curs. A l'espai moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. - Segona convocatòria: En cas que l'alumne no superi alguna de les activitats avaluatives de l'assignatura, podrà repetir-les. - La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa, tant en suport material com virtual i electrònic, comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, el qual serà incoat mitjançant resolució del rector/a. En cas de detectar.se situacions de plagi o suplnatació de personalitat, també s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
VV.AA., Diseña Tu Estrategia Profesional : Las Claves para un Mejor Futuro Profesional, Lemaitre Publishing, 2017
Cardona Herrero, Sergio, Coaching para todos: claves para el desarrollo personal y profesional, ESIC Editorial, 2018
Sánchez García, María Fé, Orientación para el desarrollo profesional, UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017
Alfaro-LeFevre, Rosalinda, Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería: un enfoque práctico, Elsevier, 2017
|
|
Complementària |
|
- Chalvin, D Eyssette, F, Como resolver los pequeños conflictos en el
trabajo, Barcelona Deusto, 2002 - Clarson, M, Miedo inteligente.
Como aprovechar la tensión que generan las situaciones de riesgos, Barcelona
Paidós, 2003
- Lencioni, P, Las cinco
disfunciones de un equipo, Barcelona Empresa Activa, 2003- Marquier, A, El poder de elegir o
el principio de responsabilidad, Barcelona 6ª edi. Luciérnaga, 2003
- Brooks, R Goldstein, S, El poder
de la resiliencia. Como lograr el equilibrio, la seguridad y fuerza interior
necesarios para vivir en paz, Barcelona Paidós, 2004
- Jensen, B, Lo òptimo es posible,
Barcelona Gestión, 2005
- Rovira, A, La buena crisis.
Reinventarse uno mismo: la revolución de la conciencia, Barcelona Aguilar, 2009
- Centre d'Atenció als Estudiants
de la URV, Guia d'orientació per a l'ocupació , Publicacions URV, 2013
L'alumne haurà de contactar amb
el professor en cas de voler o necessitar més bibliografia. En aquest cas, el
professor li lliurarà un llistat de bibliografia complentària. |
|
Altres comentaris |
Tenint en compte que l'assistència (10%) i la participació a les classes magistrals (10%) serà puntuada amb un màxim del 20% del total de la nota final de l'assignatura, es recomana l'assistència a les classes presencials o, en funció de l'estat d'emergència sanitària, la connexió online a les sessions virtuals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|