Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching |
A4 A5 A9 A11 A17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut |
A1 A2 A5 A12
|
|
|
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica |
A2 A4 A5
|
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica |
A14 A15 A17
|
|
|
tema |
Subtema |
Tema 1. La relació terapèutica |
|
Tema 2. Mindfullness
|
|
Tema 3. Resolució de problemes |
|
Tema 4. Entrevista Motivacional |
|
Tema 5. Programació Neurolingüística |
|
Tema 6. Coaching |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
6 |
13 |
19 |
Seminarios |
|
10 |
20 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
3 |
11 |
14 |
Foros de discusión |
|
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura |
Sesión magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics dels diferents temes |
Seminarios |
Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades |
Resolución de problemas/ejercicios |
Exercicis i casos presentats per la seva resolució |
Foros de discusión |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Atención personalizada |
L'alumne serà orientat personalment per la realització d'activitats quan ho requereixi |
|
Foros de discusión |
Resolución de problemas/ejercicios |
Seminarios |
|
descripción |
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a traves de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc |
|
|
descripción |
Peso |
Seminarios |
Es tindrà en compte l'anàlisi crític relacionat amb les activitats desenvolupades |
30% |
Resolución de problemas/ejercicios |
S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió |
60% |
Foros de discusión |
S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs. A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents |
Básica |
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016
|
Es facilitarà bibliografia complementaria si s'escau |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|