Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Conèixer i saber aplicar els principis bàsics de la termodinàmica de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques
Conèixer les propietats dels gasos i entendre el seu comportament
| | A8 |
Saber interpretar dades i resultats experimentals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Gasos |
Gasos |
2.- 1er principi de la termodinàmica |
Variables i funcions d’estat. Calor, treball i primer principi de la termodinàmica. Entalpia i termoquímica. |
3.- 2on i 3er principis de la termodinàmica |
Segon principi de la termodinàmica i entropia. Funcions G i A i criteris d’espontaneïtat. Canvis de fase. Equilibri químic. Equilibri en fase gas. |
4.- Cinètica |
Velocitat de reacció i equació de velocitat. Equacions integrades de cinètiques senzilles. Influència de la temperatura en la velocitat de reacció. Mecanismes de reacció. Catàlisi. |
5.- Equilibri en dissolució |
Equilibri àcid-base en medi aquós. Solucions amortidores. Càlcul de pH. Introducció als mètodes volumètrics. Valoració àcid-base. Indicadors. Equilibri d’oxidació-reducció. Potencial redox i equació de Nernst. Volumetries redox. Indicadors redox. Equilibri de formació de complexos. Equilibri de precipitació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
39 |
60 |
99 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
16 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
7 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i qüestions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran 2 proves parcials de preguntes curtes.
Per optar a superar aquest bloc per parcials, cal una nota mínima de 3 en cada una de les proves i una nota final mínima de 5 com a mitjana de les dues proves parcials.
Està prohibit l’ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves escrites. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. A la segona convocatòria es podrà recuperar la qualificació obtinguda en les proves escrites. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
R. Chang, Chemistry, 2010, McGrawHill, New York
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, General Chemistry: Principles and Modern Applications, 2008, Prentice Hall
R. Chang, Química, 2007, McGrawHill, México
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Volumen I y II, 2003, Prentice Hall
|
|
Complementària |
American Chemical Society, Chemistry: a project of the American Chemical Society, 2005., W. H. Freeman
R. Chang, Physical Chemistry for the biosciences, 2004, University Science Books, New York
American Chemical Society, Química, un proyecto de la ACS, 2005, Ed. Reverté
J. Saña Vilaseca, Química per a les ciències de la naturalesa i de l'alimentació, 1993, Ed. Vicens Vives
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|