Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Conceptes generals |
1.1 Enginyeria de processos
1.2 Operacions unitàries
1.3 Unitats i conversions
1.4 Sistemes d’unitats
1.5 Estequiometria i relacions de composició
1.6 Conceptes físico-químics
1.7 Equilibri de fases |
TEMA 2: Balanços macroscòpics de matèria sense i amb reacció química |
2.1 Expressió del balanç de matèria
2.2 Equacions del balanç
2.3 Sistemes amb unitats múltiples
2.4 Balanç de matèria aplicat a un component
2.5 Estequiometria
2.6 Velocitat de reacció
2.7 Anàlisi dels graus de llibertat en sistemes amb reacció química |
TEMA 3: Balanços macroscòpics d'energia |
3.1 Balanç macroscòpic d'energia total
3.2 Balanç d'energia en sistemes amb reacció química
3.3 Balanç d'energia calorífica
3.4 Balanç macroscòpic d'energia mecànica
3.5 Mesuradors de cabal |
TEMA 4: Balanços macroscòpics de quantitat de moviment |
4.1 Introducció
4.2 Forces màssiques i forces superficials |
TEMA 5: Conversió i dimensions dels reactors |
5.1. Definició de conversió
5.2. Equacions de disseny
5.2.1. Sistemes por lots
5.2.2. Sistemes de flux
5.3. Aplicacions de les equacions de disseny pels reactors de flux continu
5.4. Reactors en sèrie
5.5 Altres definicions
|
TEMA 6: Lleis de velocitat i estequiometria |
6.1. Definicions bàsiques
6.1.1. La constant de velocitat de reacció
6.1.2. L’orde de reacció
6.1.3. Lleis de velocitat elementals i molecularitat
6.1.4. Reaccions reversibles
6.1.5. Lleis de velocitat i reaccions no elementals
6.2. Taula estequiomètrica
6.2.1. Sistemes per lots
6.2.2. Sistemes de reacció a volum constant
6.2.3. Sistemes de flux
6.2.4. Canvis de volum al reaccionar
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
6 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació del curs |
Sessió Magistral |
sessió magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes a classe hand outs per part dels estudiants |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques en equips pilot |
Atenció personalitzada |
moodle, despatx, e-mail |
Descripció |
Horari de tutories: Dr. Francisco José Suñé, e-mail: franciscojose.sune@urv.cat;Enviar un e-mail per confirmar la cita. Dra. Magda Constantí, despatx 219 ETSEQ Dimarts: 14:30-17:30 I Dijous: 10:15-13:15
e-mail: magdalena.constanti@urv.cat
Enviar un e-mail per confirmar la cita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Examen de pràctiques (24%)
Llibreta de laboratori (6%)
Assistència obligatòria (mínim 80% de les sessions) |
30% |
Proves mixtes |
|
2 examens parcials durant el curs |
55% |
Altres |
|
Entrega de problemes i activitats (hand outs) fets a classe durant el curs (3 mínim) |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en els dos exàmens parcials de teoria. Segona convocatòria: Examen final 55% Activitats resoltes 15% Examen de pràctiques 24% Llibreta de laboratori 6% Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
• Antoni Aucejo, M. Dolors Benages, Àngel Berna, Margarita Sanchotello, Carles Solà, Introducció a l’Enginyeria Química, • Ed. Pòrtic. Biblioteca Universitària,
R.M.Felder, R.W.Rousseau , Principios Elementales de los Procesos Químic, Addison-Wesley Iberoamericana,
Scott Fogler, Elementos de ingeniería de las reacciones químicas, 4ta Edición, Pretencice Hall, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|