IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) ECONOMIA I GESTIÓ D'EMPRESES Code 19204123
Study programme
Grau de Biotecnologia (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Tercer 1Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VIRGILI FONT, JOAN CARLES
E-mail joancarles.virgili@urv.cat
Lecturers
VIRGILI FONT, JOAN CARLES
Web
General description and relevant information En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura permet adquirir els coneixements bàsics fonamentals sobre economia i empresa. La metodologia és teòrica i pràctica, desenvolupant un pla d'empresa en el qual s'aplicaran tots els coneixements adquirits de forma pràctica.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A13 Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals
 A14 Valorar l'impacte soci-econòmic i les implicacions bioètiques dels diferents processos biotecnològics, i assegurar les disposicions legals vigents
Type B Code Competences Transversal
 CT6 Gestionar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A13 Poder aplicar les tècniques i mètodes principals de la gestió d'empresa.
 A14 Analitzar i avaluar les característiques econòmiques de l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Conceptos básicos de economía 1.1. ¿Qué es la economía?
1.2. Magnitudes básicas.
1.3. Estructura versus coyuntura.
2. Conceptos básicos de empresa 2.1. ¿Qué es una empresa?
2.2. El concepto de organización.
2.3. El entorno organizativo.
2.4. La estrategia empresarial.
2.5. Las habilidades directivas.
3. Gestión de las áreas funcionales de la empresa 3.1. Las áreas funcionales.
3.2. Dirección de recursos humanos.
3.3. Dirección de marketing.
3.4. Dirección económico-financiera.
3.5. Otras áreas funcionales.
4. Técnicas de gestión empresarial 4.1. Técnicas avanzadas de gestión empresarial.
4.2. Proyecto empresarial.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A13
A14
44 0 44
Treballs
A13
A14
10 30 40
Presentacions / exposicions
A13
A14
20 10 30
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de tipus test
A14
1 29 30
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Presentación y debate para intriducir los conceptos básicos
Treballs Desarrollo de un plan de empresa en equipo
Presentacions / exposicions Presentación y defensa de los trabajos
Atenció personalitzada Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Description
Contactar con el profesor: mario.arias@urv.cat

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A13
A14
50
Presentacions / exposicions
A13
A14
20
Proves objectives de tipus test
A14
30
Others  
 
Other comments and second exam session

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que nosiguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de lavista.

${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i

Segona convocatòria: Examen teòric-pràctic de tots els continguts del curs.


Fonts d'informació

Bàsica Eduardo Bueno Campos , Curso Básico de Economía de la Empresa, 1ª, 2004
Eduardo Bueno Campos, Organización de Empresas: Estructura, Procesos y Modelos, 2ª, 2007
Alexander Osterwalder y Yves Pigneur, Generación de modelos de negocio, 1ª, 2011
Jorge PELEGRÍN-BORONDO; Emma JUANEDA-AYENSA; Mario Arias-OLIVA; Carlos GONZÁLEZ-MENORCA, Umbrales psicológicos de precios: modelo de valoración de la oferta competitiva, Cuadernos de Estudios Empresariales, 2014
Jorge Pelegr?n-Borondo; Mario Arias-Oliva; Cristina Olarte-Pascual, Emotions, price and quality expectations in hotel services, Journal of Vacation Marketing, 2016

Marketing de Eventos. Barry Siskind. Ed. Deusto

Crear una Buena marca (En una semana). Peter Laver.  Ed.Gestion 2000

La estrategia del océano azul. W.Chan Kim, Renée Mauborgne. Ed. Verticales de Bolsillo Management

Speed Marketing.Fernando Montero. Ed. Planeta Empresa

Merchandising. Miguel Ángel Bort Muñoz. Ed. ESIC.

Direccion de Marketing. Philip Kotler, Kevin Lane, autors varis. Ed. Pearson, Prentice Hall.

No pierda el tiempo vendiendo. David González Guillem, José MªAntona Cervera. Ed. Sinergia.

Vender con PNL. Duane Lakin. Ed. Sirio

Re-invéntate. Hernán Herrera, Daniel Brown. Ed. Empresa Activa

La autoestima, nuestra fuerza secreta. Luis Rojas Marcos. Ed. Espasa Hoy.

Psicología de ventas. Brian Tracy. Ed. Grupo Nelson

El reinado de las marcas. Matt Haig. Ed. Gestión 2000

El arte de negociar y persuadir. Allan Pease. Ed. Amat

La defensa del precio de venta. Daniel Huyot, Philippe Lafaix. Ed. Gestión 2000

Web 2.0. Ismael Nafría. Ed. Gestión 2000

Vender es mucho más. Cosimo Chiesa de Negri. Ed. Empresa Activa

Dirigir vendedores es mucho más. Cosimo Chiesa de Negri. Ed. Empresa Activa

Líder Emocional. Richard Boyatzis, Annie McKee, Frances Johnston. Ed. Deusto

Marcando las reglas de la negociación. Michael Watkins. Ed. Deusto

365 Trucos para vender más. Anne Miller. Ed. Gestión 2000

4 retos par un líder. Stein Kapsto. Ed. Rba integral

Negocie para ganar. Andrés Senlle. Ed. Gestion2000

Como interpretar un balance. J.A.Fernández, I.Navarro. Ed. Deusto

Merchandising. Ricardo Palomares. Ed. Gestion2000

Vender Más. René Moulinier. Ed. Gestion 2000

El plan de ventas. Gregorio Fernández-Balaguer, Javier Molina. Ed. ESIC

Manual de Director Comercial. José Á.Olmedo. Ed. Gestion2000

Fenómeno Low Cost. Josep-Francesc Valls. Ed. Deusto

The art of creative thinking. John adair. Ed. Kogan page

Anàlisi de Balanços. Oriol Amat. Ed.  Profit

Màrqueting de crisis. Ariel Andrés Almada. Ed. Piràmide

Guía pràctica para mejorar un Plan de Negocio. Luís Muñiz. Ed. Profit

Brands and Branding. Rita Clifton, autors varies. Ed. The Economist

Manual del consultor de marketing. Lorenzo Iniesta, Isabel Iniesta. Ed. Profit

El Pequeño Libro Rojo de las Mejores Respuestas en Ventas. Jeffrey Gitomer. Ed. Pearson

Harvard Business Review on Brand Management. Erich Joachimsthaler I autors varies. Ed.HBS Press.

Les meilleures pratiques du commercial. Pierre Michel do Marcolino. Ed. Eyrolles

Marketing de boca en boca. Emanuel Rosen. Ed. Vergara

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.