Type A
|
Code |
Competences Specific | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A8 |
Utilitzar diferents bases de dades (e.g., PDB, SCOP, …) per tal d'esbrinar quines són les principals característiques de l'estructura d'una determinada proteïna
Utilitzar programes informàtics per tal d'analitzar l'estructura de les proteïnes
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Estructura tridimensional de les proteïnes |
1.1. El binomi SPdbV/SwissModel com a eines computacionals en el camp de l'enginyeria de proteïnes
1.2. Proteïnes amb estructura coneguda: anàlisi de la seva estructura 3D |
2. Fonaments de l'enginyeria de proteïnes. |
2.1. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que millorin la termostabilitat d'un enzim.
2.2. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que adaptin l'activitat d'un enzim a baixes temperatures. |
3. Disseny de novo de proteïnes |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
25 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura (amb detall de la metodologia docent que s'emprarà i dels criteris d'avaluació) |
Sessió Magistral |
Explicacions teòriques que es realitzaran a l'aula d'informàtica i que aniran seguides d'un exercici pràctic (no avaluable) per part dels alumnes o de la visualització d'un vídeo per tal d'exemplificar les explicacions teòriques |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden consultar els seus dubtes directament al professor anant al seu despatx (el 106) durant les hores de visita (veure web institucional) o també enviant un correu des del moodle. |
Description |
Els alumnes poden consultar els seus dubtes directament al professor anant al seu despatx (el 106) durant les hores de visita (veure web institucional) o també enviant un correu des del moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa |
Aquestes pràctiques poden proporcionar un màxim de 5/10 en la qualificació final de l'assignatura.
Estas prácticas pueden proporcionar un máximo de 5/10 en la calificación final de la asignatura.
These practices can contribute a maximum of 5 points out of 10 to the final grade of the subject. |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Una única prova on l'alumne haurà de respondre a tot un seguit de preguntes objectives curtes que demostrin quin és el nivell d'aprofitament individual que ha assolit en l'assignatura |
Aquesta prova objectiva pot proporcionar un màxim de 5/10 en la qualificació final de l'assignatura.
Esta prueba objetiva puede proporcionar un máximo de 5/10 en la calificación final de la asignatura.
This test can provide a maximum of 5 points out of 10 to the final grade of the subject.
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exàmens seran presencials però, si la situació sanitària ho recomana, es canviaran a modalitat no presencial. En aquest cas, els alumnes tindran un temps fixat pel professor per a entregar cada pregunta. Per exemple, es disposarà d'un temps determinat per a contestar la primera pregunta i penjar-la a la tasca corresponent del moodle (passat aquest temps, no es podrà penjar la resposta a la pregunta). A continuació, i seguint el mateix esquema que per a la primera pregunta, caldrà que contestin a la segona (i així successivament per a la resta de preguntes de l'examen). En la segona convocatòria sols es realitzarà la part equivalent a les proves objectives de preguntes curtes de la primera convocatòria (amb idèntic pes en la nota final). Això vol dir que la nota obtinguda en la part de "Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques" de la primera convocatòria serà vàlida també per a la segona convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Lesk, Arthur M., Introduction to protein science: architecture, function, and genomics, 2nd ed., 2010
Edited by Sheldon J. Park, Jennifer R. Cochran, Protein engineering and design, , 2010
Carlos Gómez-Moreno Calera y Javier Sancho Sanz, Estructura de proteínas, , 2003
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DE BIOMOLÈCULES/19204107 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|