DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) OCI I ENOTURISME Codi 19635102
Ensenyament
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Geografia
Coordinador/a
RUSSO , ANTONIO
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
Adreça electrònica salvador.anton@urv.cat
jaume.salvat@urv.cat
antonio.russo@urv.cat
Professors/es
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
SALVAT SALVAT, JAUME
RUSSO , ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant <p><strong>En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.</strong></p><p>Aquesta assignatura introdueix i desenvolupa els conceptes i qüestions principals pel que fa a la relació entre recursos i productes de turisme del vi , desenvolupament socioeconòmic i territorial en àrees i regions vitivinícoles, i l'experiència del visitant.&nbsp; Consta de 5 mòduls temàtics, els quals inclouen classes frontals (aproximadament 30 hores), debat i activitats d'avaluació en classe, així com visites, conferències per experts i practicants i tallers mòbils durant visites de camp.</p><p>Els docents són experts en turisme, i concretament: desenvolupament del turisme; sistemes de producció de turisme locals; impactes i aspectes regionals de desenvolupament de turisme; administració de la destinació i planificació; gestió de la qualitat i l'experiència de visitant; marcs polítics i de governança dels sistemes turístics. Els docents no són experts d'enologia, però tenen una llarga experiència d'investigació i docència en l'anàlisi del desenvolupament turístic com a 'qüestió territorial' i dels factors que afavoreixen o impedeixen el desenvolupament sostenible del turisme en la destinació, així com la rellevància de la innovació per a aquest resultat i els seus fonaments socials i polítics.</p><p>Aquest tema està desenvolupat en relació estricta amb la regió de Tarragona (que inclou regions de destinació diferents, més o menys especialitzades en turisme de vi, i 7 denominacions d'origen) com a exemplars dels conceptes, qüestions i problemes explorats en classe; des d'aquest punt de vista, les visites de camp i les altres activitats fora de classe ofereixen un entorn únic per aprofundir i testar el coneixement adquirit en classe, al 'món real'</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Les tendències en turisme i oci. Destí, mercats i fluxes
Tendències en el desenvolupament de l'enoturisme. El sistema enoturístic
Valorització i desenvolupament del territori a través de l'enoturisme
Models de desenvolupament enoturístics
Productes i experiències en enoturisme

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
A5
20 36 56
Seminaris
A3
A5
10 15 25
Pràctiques de camp/sortides
A3
25 37.5 62.5
Atenció personalitzada
4 1 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicació de les temàtiques fonamentals del curs
Seminaris Treball especialitzat amb participació de ponents externs
Pràctiques de camp/sortides Activitat de coneixement d'experiències i dinàmiques enoturístiques de referència in situ
Atenció personalitzada Atenció individualitzada als estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció individualitzada als estudiants de l'assignatura

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A3
A5
Preguntes tancades de resposta única - 30% de la qualificació final 30%
Seminaris
A3
A5
Assistència i participació
Pràctiques de camp/sortides
A3
Quadern de camp relatiu a les activitats d'interès per a l'assignatura fetes durant les sortides - 30% de la qualificació final 30%
Altres  

"Team project" fet en grups petits sobre el potencial enoturístic d'una destinació / disseny de productes /eixos d'un pla de desenvolupament - 40% de la qualificació final

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Carlsen, J. & Charters, S. (eds.) (2006) Global wine tourism: research, management and marketing. Wallingford, UK. CABI.

Croce, E. (2010) Food and wine tourism: integrating food, travel and territory. Wallingford, UK. CABI.

Everett, Sally (2016) Food and drink tourism. Principles and Practice.London. Sage.

Getz, D. (2000) Explore wine tourism: management, development and destinatuons. New York, Cognizant.

Hall, C.M & Sharples, L. (2008) Food and wine festivals and events around the world|b: development, management and Markets. Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Hall, C.M. et al (eds.) (2000) Wine tourism around the world: development, management and Markets.  . Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ADAPTACIÓ A LA GEOGRAFIA/19635203
ADAPTACIÓ A L'ECONOMIA/19635204
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent