DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES EN ENOTURISME Codi 19635402
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant 4 weeks Tutored Internship related with Wine Tourism activities

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A7 Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
 A7 Idenficar les denominacions d'origen i asociar-les amb les seves caracterísitiques més rellevants
Avaluar la importància dels vins en la gastronomia local
Distingir i utilitzar els maridatges específics entre els vins i la gastronomia local
Situar i descriure les tradicions tangibles i intangibles del territori
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
0 0 0
Estada de pràctiques
0 0 0
Memòria
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Estada de pràctiques
Memòria

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
Memòria
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent