Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la Termodinàmica |
Temperatura, pressió i altres variables d’estat, propietats dels gasos ideals, equacions d’estat per a gasos ideals. |
Primera llei de la Termodinàmica |
Treball, calor i enunciat de la primera llei, capacitats calorífiques, càlcul de magnituds relacionades amb la primera llei per sistemes ideals. |
Segona i tercera llei de la Termodinàmica |
Enunciat de la segona llei, aplicació a màquines tèrmiques, entropia, càlcul de diferències d’entropia per sistemes senzills. El zero absolut |
Equilibri termodinàmic en el bescanvi de matèria |
Potencial químic i equació de Gibbs, potencials de Helmholtz i Gibbs, equilibri de fases, equilibri químic. |
Funcions termodinàmiques estàndard de reacció |
Estats estàndard, entalpies estàndard de reacció i de formació, dependència dels calors de formació amb la temperatura, energia de Gibbs estàndard de formació i reacció. |
Equilibri químic en barreges de gasos ideals |
Potencial químic per a una barreja de gasos ideals, dependència en funció de la pressió, dependència de la constant d’equilibri amb la temperatura, equilibri de reacció, desplaçament de l’equilibri en canviar les condicions de T i P. |
Dissolucions |
Composició, magnituds de barreja, dissolucions ideals i dil.luides ideals. Propietats col.ligatives. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
42 |
63 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
19.5 |
34.5 |
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, de la bibliografia i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Discussió amb els alumnes, de manera individual o en petits grups, de diferents aspectes relacionats amb els contiguts teòrics de l'assignatura, amb l'avantprojecte o amb la resolució de problemes i/o qüestions. Els professors de l'assignatura es poden contactar directament en els seus despatxos respectius, o concertant cita a través del correu electrònic. |
Descripció |
Discussió
amb els alumnes, de manera individual o en petits grups, de diferents
aspectes relacionats amb els contiguts teòrics de l'assignatura o amb la
resolució de problemes i/o qüestions mitjançant teams y adobe
connect. El professor de l'assignatura es pot contactar directament en el seu
despatx, o concertant cita a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes a classe |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 parcials. Tots els parcials tenen el mateix pes. |
90% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura. No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. Cal obtenir una nota mitjana mínima de 4 dels dos parcials per tal que us conti la nota de problemes. Segona convocatòria: Prova individual (90%) i Problemes (10%). |
Bàsica |
I.N. LEVINE, FISICOQUIMICA, MCGRAW-HILL LATINOAMERICANA S.A.,
|
|
Complementària |
SMITH, S.; VAN NESS, H.C., INTRODUCCIÓN A LA TERMODINÁMICA EN INGENIERÍA QUÍMICA, MCGRAW-HILL,
ATKINS, P. W., Physical Chemistry, W.H. Freeman & Co.,
PERRY, R. H. (ed.); GREEN, D. (ed.), Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|