Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.1 |
Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització (FB1) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix les tècniques més elementals del càlcul numèric i aplicar-les, amb l’ajuda d’un llenguatge de programació estructurat d’alt nivell a models matemàtics relacionats amb l’enginyeria
Coneix els mecanismes estadísticament correctes per a un anàlisi eficient de dades: interpretació i de presa de decisions sobre els valors de paràmetres físics o químics.
Coneix els mètodes més usuals d’optimització i saber utilitzar-los en la resolució de problemes de l’àmbit de l’enginyeria
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. Estadística descriptiva. Mitjana, variància i desviació estàndar. |
|
2. Models de distribució de probabilitats: binomial, Poisson, normal. |
|
3. Teoria de l’estimació puntual i per intervals de confiança. |
|
4. Contrast d’hipòtesis. |
|
5. Anàlisi de la variància. |
|
6. Aproximació mínim-quadràtica. Regressió lineal i regressió lineal múltiple. |
|
7. Introducció als mètodes d'optimització. Búsqueda de màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange. |
|
8. Introducció a les equacions diferencials ordinàries (EDO). Solucions analítiques d'EDOs lineals de primer i segon ordre. |
|
9. Introducció a les equacions diferencials en derivades parcials. Variables separables. |
|
10. Introducció a la geometria diferencial. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
3 |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on es comenten els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l'aula per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes han d'utilitzar un guió de pràctiques que el professor posa a la seva disposició. Totes les pràctiques es gestionen en un entorn informàtic. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden rebre atenció personalitzada presencialment o telemàtica (telèfon, missatgeria Moodle, o correu electrònic) durant l'horari d'atenció a l'alumnat. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre
dubtes als alumnes. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant
es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resolució de problemes amb suport informàtic. Es valorarà l’aprofitament de les pràctiques. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual de caràcter de síntesi sobre els continguts desenvolupats durant la primera part de l'assignatura. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual de caràcter de síntesi sobre els continguts desenvolupats durant la segona part de l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21 Avaluació contínua: No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura. Segona convocatòria: La qualificació final consistirà en un 100% per la nota d'una prova objectiva individual. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Mateo, J.M., Estadística pràctica pas a pas, Universitat Rovira i Virgili,
Zill, D.G.; Wright, W.S., Matemáticas avanzadas para ingeniería, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|