Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.4 |
Capacitat per comprendre i aplicar els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria (FB4) |
| A5.1 |
Coneixements sobre balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics (QI1) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis lligats als sistemes bioquímics d'interès industrial en el disseny d'equipament específic per a bioprocessos.
| | A3.4 |
Utilitza un llenguatge comú amb biòlegs, genetistes i microbiòlegs per concebre, dissenyar, analitzar i optimitzar bioprocessos.
| | A5.1 |
Aplica coneixements de bioquímica, enginyeria genètica i metabòlica per a la predicció de propietats i nous biocatalitzadors.
Avalua la viabilitat tecnològica d'un bioprocés com a alternativa de producció.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Topic |
Sub-topic |
I. Introducció |
|
II. Biosíntesi de proteïnes |
II.1 - Replicació
II.2 - Transcripció
II.3 - Traducció
|
III. Manipulació del DNA |
III.1 - Tècniques de DNA recombinant
III.2 - Clonatge del DNA
|
IV. Mutagènesi |
IV.1 - Mutagènesi a l'atzar i dirigida
IV.2 - Evolució molecular dirigida
|
V. Bioinformàtica |
V.1 - Aplicacions de les bases moleculars de genòmica
V.2 - Aplicacions de les bases moleculars de proteòmica
|
VI. Immobilització de biocatalitzadors |
VI.1 - Tipus d'enllaços
VI.2 - Tipus de suports |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
8.5 |
22.75 |
31.25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
12 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
3 |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura. Organització. Fonts bibliogràfiques. Tipus d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció dels conceptes bàsics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de col.leccions de problemes pels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independenment i supervisats pel professorat. Inclou el treball individual de l'alumne derivat d'aquesta activitat. |
Atenció personalitzada |
Per tal d'assessorar a l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria. |
Description |
-Més endavant sortirà publicat l'horari d'atenció als alumnes, que es portarà a terme al despatx 219 de l'ETSEQ.
- Es pot concertar hora d'entrevista per e-mail: magda.constanti@urv.cat
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual intermijta mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts proporcionats fins al moment. |
35%
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual final mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts proporcionats fins al moment. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Estudi de problemes oberts. |
10% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de problemes o exercicis a l'aula. |
15%
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Cal obtenir la qualificació mínima d'un 4 de les proves objectives de preguntes curtes perquè faci mitjana en la nota final. 2na convocatòria: els alumnes que no superin les proves objectives de preguntes curtes hauran de realitzar les proves pertinents en la segona convocatòria. El conjunt de les dues proves objectives, o prova final, valdrà el 75% de la nota global de l'assignatura. No es poden tenir mòbils ON durant les proves pràctiques curtes, no es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant les proves. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
, , ,
|
- GODIA F. Ingeniería Bioquímica. Ed. síntesis, Darrera edició.
- MADIGAN MT. Brock Biología de los microorganismos. Pearson, Darrera edició.
- NELSON, DL. Lehninger principios de bioquímica. Omega, Darrera edició.
- SHULER M.L., KARGI F. Bioprocess Engineering. Basic concepts. Prentice Hall, Darrera edició.
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|