Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2.4 |
Realitzar, redactar i signar mesuraments, segregacions, parcel·lacions, valoracions, taxacions, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola. |
| A2.5 |
Estar capacitat per a la preparació prèvia, concepció, redacció i signatura de projectes i estudis en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola que tinguin per objecte les accions esmentades en l'Ordre CIN/323/2009. |
| A2.6 |
Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola. |
| A4.9 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'aixecaments i replantejaments topogràfics, cartografia, fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de: Aixecaments i replantejaments topogràfics. Cartografia, Fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia.
| | A2.4 |
Realitza lectures de planimetria. Interpreta plànols.
Utilitza taquímetres, estacions totals, GPS, etc.
Obté i interpreta plans topogràfics d’obtenció de corbes de nivell.
Coneix el sistema de coordenades UTM.
Realitza i comprèn perfils longitudinals i transversals.
Empra i fa servir nivell: clàssic i làser.
Realitza aixecaments de plànols per procediments clàssics: cintes, cadenes i esquadres.
| | A2.5 |
Dissenya projectes mitjançant topografia.
| | A2.6 |
Utilitza perfils topogràfics per a la valoració d'obres.
Replanteja obres a partir de plànol topogràfic.
| | A4.9 |
Empra les magnituds de el sistema mètric decimal i mesures agràries.
Coneix i aplica el dibuix cartogràfic. Simbologia general i aplicacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.3 |
S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.2 |
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i mètodes, i experimenta amb procediments nous.
Analitza riscos i beneficis de la innovació.
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Principis teòrics de la topografia introducció a la representació de coordenades planes i esfèriques. Estudi de l'nivell òptic per al anivellament de maquinària industrial i la representació de perfils de el terreny. |
|
TEMA 2. Projeccions topogràfiques estudi del geoide i el·lipsoide terraqüi. Representació de coordenades utm amb les seves diferents tipologies. Tipus de nord segons el tipus de cartografia. |
|
TEMA 3. Generació i processament de dades estudi de l'taquímetre o estació total. Presa de dades en el terreny i obtenció de resultats amb el sistema manual i després amb llibreta electrònica. |
|
TEMA 4. Disseny i presentació gràfica. representació gràfica de les dades de camp. Planimetria dels punts i corbes de nivell. Georefernciació els projectes topogràfics o industrials amb sistemes GPS + GLONASS. Certificacions de superfícies per peritatges, expropiacions... |
|
TEMA 5. Estudi de terrenys. cota d'implantació d'un projecte. Càlcul de volumetries per secció pro mitjà de perfils transversals. Càlcul de volumetries per malles 3d. Formes de certificacions de partides d'obra. |
|
TEMA 6. Càlcul de superfícies càlcul de superfícies per triangulació, per a distàncies i angles, sistema d'Heró i per Cad. Equivalències mètriques per certificacions . |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
24 |
39 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A2.4 | A2.5 | A2.6 | A4.9 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | |
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
Consultar hores d'atenció a l'alumnat que estaran indicades en l'espai Moodle o per correu electrònic a: joseluis.lopezs@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis individuals o en grup |
35 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Prova individual de algunes de les materies impartides |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A2.4 | A2.5 | A2.6 | A4.9 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.3 | B4.4 | B5.1 |
|
Proves amb preguntes i respostes breus sobre un aspecte concret. |
35 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21 No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura |
Bàsica |
Serafín López-Cuervo y Estébez, Topografía, ,
Antonio Miguel González Cabezas, Lecciones de topografía y replanteos, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20234001 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20234001 | MATEMÀTIQUES I/20234005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|