Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A2.1 |
Utilitzar especificacions, reglaments i normes de compliment obligat. |
| A5.11 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de les construccions agroindustrials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a condicions canviants. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir l'adversitat. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de: Construccions agroindustrials.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.1 |
Coneix i aplica el marc legal en la realització i execució de projectes.
Coneix i aplica conceptes d'Integració paisatgística de les edificacions i obres rurals.
| | A5.11 |
Coneix i aplica la mecànica de sòls en el càlcul de fonamentacions.
Calcula murs de contenció.
Dissenya i calcula diferents tipus de forjats.
Coneix i dissenya diferents tipus d'edificacions per a instal·lacions agropecuàries.
Coneix i dissenya diferents tipus d'edificació per a la indústria agrària.
Dissenya i calcula camins rurals.
Coneix els principis bàsics de les instal·lacions d'un edifici, Instal·lacions de proveïment i distribució d'aigua calenta i freda. Instal·lacions d'evacuació i sanejament. Instal·lacions de climatització. Ventilació. Eficiència energètica dels edificis.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Mecànica de sòls i fonaments. Estudis de sòls. Pressió admissible. Seients. Càlcul estructural de zapatas. |
|
TEMA 2 Murs de contenció. Determinació de forces. Càlcul d'estabilitat. Càlcul estructural. |
|
TEMA 3. El codi tècnic de l'edificació. Accions. Criteris de disseny d'obres i instal·lacions. |
|
TEMA 4. Forjats. Determinació d'accions. Tipologia estructural. Sostres d'acer. Forjats de formigó. Noves tipologies i el seu càlcul. Mecànica de sòls i fonaments. Estudis de sòls. Pressió admissible. Seients. Càlcul estructural de zapatas. |
|
TEMA 5. Unitats d'edificació per a instal·lacions agropecuàries. Soleres. Estructura. Parets. Cobertes. Divisions interiors. Revestiments. Elements constructius auxiliars. |
|
TEMA 6. Unitats d'edificació per a la indústria agrària. Soleres. Estructura. Parets. Cobertes. Divisions interiors. Revestiments. Elements constructius auxiliars. |
|
TEMA 7. Camins rurals. Classificació. Traçat. Dimensionament. Drenatges. |
|
TEMA 8. Integració paisatgística de les edificacions i obres rurals. Criteris de localització. Valoració del paisatge. Tipus d'integració. Tècniques d'integració. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
17 |
31 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
13 |
26 |
Treballs |
|
2 |
5 |
7 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels criteris d'avaluació de la mateixa. Presentació dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica del contingut del temari amb l'ajuda de presentacions, projeccions, vídeos i qualsevol altra documentació adient.
S'exposaran i discutiran exemples i característiques de les diferents instal·lacions englobades dins de la indústria agroalimentària. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament, desenvolupament i resolució de problemes relacionats amb el temari de l'assignatura i simulant casos reals. |
Treballs |
Realització d'un projecte comú on s'integren la caracterització dels diversos elements estructurals per a la tipologia de nau escollida, el seu dimensionament i la creació de la documentació escrita i gràfica necessària per poder ser executada. Els estudiants han de treballar en equip i enfrontar-se a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d'aprenentatge, de cooperació, de lideratge, d'organització, de comunicació i d'enfortiment de les relacions interpersonals; així com també la resolució de casos reals que es poden trobar a la seva vida professional |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'informes i documents |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden fer les consultes que creguin convenients durant les hores de classe presencial i també fora d'aquestes. En aquest darrer supòsit es necessari concertar cita prèvia a través del Moodle per tal d'assegurar la disponibilitat del professor. |
Descripció |
Els alumnes poden fer totes les consultes que necessitin durant les hores de classe i també fora d'aquestes. En aquest darrer supòsit s'haurà de concertar la tutoria prèviament per tal d'assegurar la disponibilitat del professor Alfredo Lara Cuadra. Aquest horari de tutoria s'ha de consensuar entre alumne i professor via Moodle/correu electrònic. Les tutories podran ser presencials o virtuals via Teams, correu electrònic (alfredo.lara@urv.cat), fòrum de Moodle, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball pràctic que s'avaluarà a cada equip de treball, entre la documentació entregada, la presentació i la defensa d'aquest informe, i una nota individual de seguiment del treball en equip realitzat per cada alumne |
35% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Avaluació individual dels conceptes teòrics abordats a les classes magistrals. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Avaluació individual dels conceptes teòrics abordats a les classes magistrals i durant la resolució de problemes i exercicis a l'aula. |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21 No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluació de l'assignatura
Comentaris sobre la primera convocatòria La part de proves objectives de preguntes curtes té un pes del 30% de la nota final del curs, la part de prova pràctica té un pes del 35% de la nota final del curs, i la part de treball té un pes del 35% de la nota final del curs. La part de continguts (preguntes curtes i pràctiques) s'avaluarà mitjançant exàmens i la part del treball és a través d'un document pràctic col·lectiu i de l'evolució del treball per part dels participants de forma individual. La nota mínima per fer promig ha de ser: - 5 sobre 10 per cadascuna de les parts dels continguts (proves objectives de preguntes curtes/de desenvolupament i exercicis pràctics). - 4 sobre 10 per a la part de treball (documentació escrita i gràfica, defensa del treball de forma col·lectiva i seguiment individualitzat del treball en equip). En cas de suspendre l'avaluació de continguts i/o suspendre el treball es suspèn tota l'assignatura de CONSTRUCCIONS AGROALIMENTÀRIES Comentaris sobre la segona convocatòria A la segona convocatòria es podrà recuperar tant la part de teoria /continguts, prova pràctica i com la del treball. L'avaluació de la part de teoria /continguts, prova pràctica a segona convocatòria es farà mitjançant un examen escrit. L'avaluació del treball es farà mitjançant l'entrega de un nou document en un termini no superior la data de l'examen de segona convocatòria. Important: es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves d'avaluació, a excepció del consentiment exprés del professor. Per la prova de contingut les calculadores utilitzables seran NO PROGRAMABLES. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells/dispositius que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat d'avaluació d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat d'avaluació. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Mnisterio de Fomento, Código técnico de la edificación (CTE), ,
Ministerio de Fomento, Instrucción de Hormigón Estructural (EHE-08), ,
Ministerio de Fomento, Instrucción de Acero Estructural (EAE), ,
|
|
Complementària |
Pedro Jimenez Montoya, Alvaro Garcia Meseguer y Francisco Moran Cabre, Hormigón Armado., 15ª ed.,
Alfredo Arnedo Pena, Naves industriales con acero, ,
Ramón Argüelles Álvarez, Ramón Argüelles Bustillo y Francisco Arriaga Martiiegui, Estructuras de acero tomo 1: Fundamento y Cálculo según CTE, EAE, 3ª Ed,
Ramón Argüelles Álvarez, Ramón Argüelles Bustillo y Francisco Arriaga Martiiegui, Estructuras de acero tomo 2: Uniones y sistemas estructurales, 2ª Ed,
Ramón Argüelles Álvarez, Jorge Fernández Lavandera y Ramón Argüelles Bustillo, Estructuras de acero Tomo 3: Vigas mixtas de edificación, ,
Ramón Argüelles Álvarez, Jorge Fernández Lavandera y Ramón Argüelles Bustillo, Estructuras de acero Tomo 4: INESTABILIDAD: Fundamentos, Cálculos y Programa, ,
Ensidesa, Prontuario Ensidesa, ,
Antonio Manuel Reyes Rodríguez, CYPE 3D 2016: Diseño y cálculo de Estructuras Metálicas, ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
RESISTÈNCIA DE MATERIALS I CÀLCULS D'ESTRUCTURES/20234104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
RESISTÈNCIA DE MATERIALS I CÀLCULS D'ESTRUCTURES/20234104 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana cursar o haver cursat prèviament l'assignatura d'Oficina Tècnica |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|