Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5.2 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de processos i bioprocessos en les indústries agroalimentàries. |
| A5.3 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de modelització i optimització. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5.2 |
Entén els fonaments i criteris de disseny de productes biològics, fonamentalment aliments.
| | A5.3 |
Modela bioprocessos, prenent decisions apropiades durant la selecció i dimensionat dels equips en funció de criteris pertinents de disseny.
Adquireix una correcta metodologia aplicable en simulació de processos i aprèn els conceptes necessaris per a simular i analitzar processos en estat estacionari utilitzant un programa comercial, com Super Pro o equivalents.
Determina les condicions òptimes d'operació respectant les restriccions del procés i / o producte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la programació d'operacions en plantes discontínues (scheduling)
|
|
Tema 2. Organització de la producció en plantes flexibles |
|
Tema 3. Disseny i re-disseny de plantes discontínues |
|
Tema 4. Introducció al paquet de simulació SuperPro |
|
Tema 5. Casos pràctics d'iniciació a SuperPro |
|
Tema 6. Cas d'estudi sobre processos de fermentació |
|
Tema 7. Cas d'estudi sobre processos de separació |
|
Tema 8. Projecte de simulació d'un procés industrial de producció d'aliments |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
25 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
14 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes pràctics amb programari específic i qüestionaris al campus virtual |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'estudiant |
Descripció |
La atenció personalitzada es fara intentant
prioritzar l’atenció virtual degut a la excepcionalitat del curs 2020-2021:
- Videoconferencia amb el Teams: en horari de 9:00 a 17:00 previ enviament
d'un correu electronic a carmenmaria.torres@urv.cat per a confirmar
disponibilitat de dia i hora de la reunió.
- Es recomana lùs de els fòrums de dubtes de Moodle per a resoldre dubtes
que puguin ser comuns a tots els estudiants.
- Per a dubtes molt concretes també es pot enviar un correu electronic.
Dr. Carmen M
Torres Costa
Departament de
Enginyeria Quimica, Lab213 carmenmaria.torres@urv.cat 977558553 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Problemes entregables amb el simulador SuperPro i altre software |
50% |
Proves pràctiques |
|
Examen pràctic a final de curs |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ADAPTACIÓ DEL'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21 Avaluació sense afectacions: No es preveuen canvis significatius en el sistema d'avaluacióde l'assignatura. Avaluación continuada Es manté el 50% dela entrega de exercicis relacionats amb els continguts del curs. El examen pràctic a final de curs consisteix en la resolució de problemes (planificació i simulació) semblants als fets durant el curs fent ùs del software especific. És necessari obtenir un 4 a la prova final per poder-ne calcular el promig. Segona convocatòria Es guardarà la nota dels exercicis entregables, per tant no son recuperables (50%). El 50% restant consistirá en una nova prova pràctica. |
Bàsica |
Elmar Heinzle, Arno P. Biwer, Charles L. Cooney, Development of sustainable bioprocesses: Modelling & assessment, John Wiley & Sons, 2006
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
|
Complementària |
Carlson, E. C., Don’t gamble with physical properties for simulations, chem. eng. prog., 92 (10), 35-46, 1996
Carlson, E. C., Does your simulation reflect the real world?, chem. eng. prog., 92 (10), 35-46, 1996
Sowell, R., Why a simulation system doesn’t match the plant?, hydrocabon processing, 102-107, 1997
Branan, C. Branon, C., Rules of thumb for chemical engineers: A manual of quick, accurate solutions to everyday process engineering problems, 2ª ed, Gulf Professional Publishing Company,
Cusack, R. G., Designing a separation process, Chem. Eng. 21-27, 1998
Horwitz, B. A. Nocera, A. J., Are your “scotomatized” by your simulation software?, Chem. Eng. Prog., 68-71, 1996
Schad, R. C., Make the most of process simulation, Chem. Eng. Prog., 21-27, 1998
Agarwal, R., Li, Y.-K. Santollani, O., Satyro, M. A., Vieler, A., Uncovering the realities of simulation-Part 2, Chem. Eng. Prog., 64-72, 2001
|
|
|
Altres comentaris |
Es farà servir software amb llicència (SuperPro) accesible en Virtlabs |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|