DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Código 20605401
Titulación
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
9 Pràctiques Externes obligatòria Primer AN conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Coordinador/a
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
Correo-e magdalena.constanti@urv.cat
manuel.figueiredo@urv.cat
Profesores/as
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
FIGUEIREDO DE JESUS, MANUEL ANTONIO
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura s'impartirà de manera que una part dels alumnes estaran presencialment a classe i la resta seguiran les classes en línia, i s'aniran alternant seguint les indicacions de la coordinadora del màster. Tanmateix, si la normativa sanitària i requisits d’aforament ho permeten, es mantindrà la docència en modalitat semipresencial.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Professionalitzador
  AP1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
  AP2 Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència.
  AP3 Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa
  AP4 Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Professionalitzador
  BP1 Aprendre a aprendre.
  BP2 Resoldre problemes complexos relacionats amb la prevenció del Risc en contextos d'innovació i multidisciplinaris.
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp de la prevenció
  BP4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BP5 Intercanviar i integrar informacions amb equips multidisciplinari i exercir una prevenció de riscos laborals d'acord amb criteris ètics.
  BP6 Comunicar-se adequadament amb els treballadors i amb els seus representants i relacionar-se amb altres tècnics i altres agents tècnics i de gestió de l'empresa amb competències en condicions de seguretat i salut en el treball
  BP7 Gestionar projectes tècnics i de recerca o innovació en l'àmbit de la prevenció de riscos en el treball
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Professionalitzador
  CP1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l'anglès.
  CP2 Gestionar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en llengua pròpia i les oficials de la URV.
  CP5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CP6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Aplica els coneixements apresos al llarg del curs en contextos concrets. Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. AP1
AP2
AP3
AP4
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6

Procediments de selecció
Procedimientos
El procedimiento para la asignación de las prácticas externas se indica en la Guía del estudiante de PE, que se encuentra en la web del PE del Centro (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/).

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries 0.25 0 0.25
 
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 0.25 0 0.25
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 3.5 0 3.5
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0.5 0 0.5
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0.5 0 0.5
Memòria 0 10 10
 
Estada de pràctiques 210 0 210
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes, presentar el funcionament i desenvolupament d'aquesta assignatura.
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes Els alumnes que sol·liciten empresa per a realitzar les pràctiques, se li assignarà una empresa en funció de la disponibilitat i les necessitats d'aquesta.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació en el període de pràctiques entre alumne i tutor a l'empresa. Seguiment del tutor de l'assignatura.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Consulta o orientació sobre la realització de les pràctiques, elaboració de la Memòria de pràctiques i resolució de possibles incidències.
Relació amb el tutor de pràctiques extern Coordinació de les activitats a realitzar per part de l'alumne durant les pràctiques.
Memòria Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant.
Estada de pràctiques Període de pràctiques en l'empresa

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Estada de pràctiques
descripción
El tutor concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al Projecte Formatiu on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a la guia de l'estudiant de PE.

Avaluació
  descripción Peso
Memòria Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. 60%
Estada de pràctiques El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La nota mínima d'avaluació del tutor de pràctiques a l'empresa (extern) és: 5/10 (20% del pes de l'assignatura). Si l'alumne no supera aquesta nota, suspèn automàticament l'assignatura de pràctiques i per tant, no cal fer l'informe de pràctiques.

L'alumne només té una única oportunitat de realitzar les pràctiques a l'empresa.

Aquesta assignatura sols disposa d'una convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculen d'aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ESPECIALITZACIÓ EN PSICOSOCIOLOGIA/20605109
SEGURETAT EN EL TREBALL/20605102
GESTIÓ, FORMACIÓ I INFORMACIÓ APLICADES A LA PREVENCIÓ/20605105
ESPECIALITZACIÓ EN HIGIENE INDUSTRIAL/20605107
ESPECIALITZACIÓ EN ERGONOMIA/20605108
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.