Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Disseny de processos:
Introducció: particularitats de la indústria química i de procés.
Ús de simuladors modulars seqüencials.
Ús de simuladors modulars simultanis.
Disseny de processos discontinus: mida del lot, nombre de lots ...
Resolució de casos: variables de disseny, anàlisi de sensibilitat, models simplificats ...
|
|
2. Disseny de producte:
Introducció: què és i què no és disseny de producte.
Introducció als models moleculars per al diseny de productes (CAMD, CAMMD)
Mètriques d'avaluació del producte: ambientals, qualitat, seguretat, cost, durabilitat, temps de sortida al mercat ...
Presa de decisions multicriteri: metodologies per a l'avaluació d'alternatives. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
26 |
39 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B3.2 | B4.1 | B5.3 | B6.1 | |
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Si desitges/necessites tutorització, envia'm un e-mail (laureano.jimenez@urv.cat), truca'm (977558643) o pose't en contacte amb mi a través de skype (LaureanoJimenez) per programar una reunió. Despatx 219 (Departament d'Enginyeria Química).
Les classes i l'examen es faran al Laboratori 304. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resoldre problemes oberts i tancats de forma individual. Lliurament a través de moodle. Penalitza el lliurament fora de termini
|
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resoldre casos pràctics al L304. Lliurament a través de moodle. |
30% |
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B3.2 | B4.1 | B5.3 | B6.1 |
|
Prova individual final amb una qualificació mínima de 4.0/10, per tal de calcular la qualificació final. La MH es determinarà per les qualificacions de les proves individuals a l'aula. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria, es mantindran els mateixos pesos de l'avaluació continuada. Updated version of the content just available in the English version. |
Bàsica |
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos. Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
juda / tutorials de les eines de programari utilitzades (Excel, AspenPlus, AspenHysys, SuperPro ...) |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES II/20695106 | PROCESSOS DE SEPARACIÓ AVANÇATS/20695103 |
|
|
Altres comentaris |
Tenim la intenció d'utilitzar les eines de programari amb llicència (AspenPlus, HYSYS, SuperPro ..) disponibles a l'aula d'informàtica situada al primer pis i al soterrani de la biblioteca. També disponible al Laboratori 304, al laboratori 203 i a la sala 116. El programari també es pot instal·lar als ordinadors personals mitjançant l’aplicació Virtlabs i, en alguns casos, es poden utilitzar programes des de fora del campus. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|