Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge. |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Els líders, neixen o es fan?
Els líders, marquen realment la diferència? |
Models de lideratge basats en comportaments. |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Model dels autors Kouzes i Posner.
Model de l'autor Gene Klann.
Emotional Competence Inventory.
Model propi.
|
Lideratge basat en talents. |
Invertir en els teus talents.
Maximitzar el teu equip. |
Lideratge i integritat. |
Què entenem per integritat.
Comportaments d'integritat.
El model ACC del comportament.
La por.
La finestra de Johari. |
Lideratge i els principis rectors. |
Conceptes de missió, visió i valors. |
Sistema de gestió de l'organització. |
Estructura organitzativa.
Sistema de gestió de processos. Millora continua.
Sistema de gestió estratègica. Millora dràstica. |
Lideratge i influència. |
Identificació dels grups d'interès externs.
Orientació al client.
Identificació de possibles socis per establir aliances.
Comunicació amb els grups d'interès externs.
Responsabilitat social corporativa. |
Lideratge i impuls per l'excel·lència. |
Millora contínua i innovació. |
Lideratge i apoderament. |
Orientació als resultats.
Concepte d'apoderament.
Direcció per talents.
Com donar reconeixement.
Com donar feedback constructiu.
Com tractar els treballadors problemàtics.
Gestió de conflictes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
27 |
41 |
Treballs |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Documentació
Presentació oral |
20%
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, ${1}itablets${1}i i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|