DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LIDERATGE INDUSTRIAL Codi 20695110
Ensenyament
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Adreça electrònica joanramon.alabart@urv.cat
hansjorg.witt@urv.cat
Professors/es
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura aprendreu què és el lideratge i com aquest contribueix a l'èxit sostingut de les organitzacions. No és per casualitat que el lideratge sempre és el primer criteri en qualsevol model d'excel·lència organitzacional. El rendiment actual i futur de qualsevol organització depèn estretament de la qualitat del seu lideratge.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció al lideratge. Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
Els líders, neixen o es fan?
Els líders, marquen realment la diferència?
Models de lideratge basats en comportaments. Els models de lideratge basats en comportaments.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
Model dels autors Kouzes i Posner.
Model de l'autor Gene Klann.
Emotional Competence Inventory.
Model propi.
Lideratge basat en talents. Invertir en els teus talents.
Maximitzar el teu equip.
Lideratge i integritat. Què entenem per integritat.
Comportaments d'integritat.
El model ACC del comportament.
La por.
La finestra de Johari.
Lideratge i els principis rectors. Conceptes de missió, visió i valors.
Sistema de gestió de l'organització. ­Estructura organitzativa.
­Sistema de gestió de processos. Millora continua.
Sistema de gestió estratègica. Millora dràstica.
Lideratge i influència. Identificació dels grups d'interès externs.
Orientació al client.
Identificació de possibles socis per establir aliances.
Comunicació amb els grups d'interès externs.
Responsabilitat social corporativa.
Lideratge i impuls per l'excel·lència. Millora contínua i innovació.
Lideratge i apoderament. Orientació als resultats.
Concepte d'apoderament.
Direcció per talents.
Com donar reconeixement.
Com donar feedback constructiu.
Com tractar els treballadors problemàtics.
Gestió de conflictes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A4.1
B2.1
B4.2
12 12 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A4.1
B2.1
B4.2
14 27 41
Treballs
B2.1
2 5 7
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A4.1
B2.1
B4.2
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions.
Treballs Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A4.1
B2.1
B4.2
Documentació
Presentació oral
20%
20%
Treballs
B2.1
Exercici d'introspecció 25%
Proves objectives de tipus test
A4.1
B2.1
B4.2
Examen tipus test 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova.

Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, ${1}itablets${1}i i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass

Complementària Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent