Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A2.1 |
Presentar els resultats seguint el format de la bibliografia científica experimental, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos. |
| B3.2 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B5.1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica conceptes de química supramolecular al disseny i síntesi de receptors moleculars, dispositius moleculars senzills i materials moleculars nanoestructurats.
Identifica les propietats fonamentals de les forces intermoleculars i la seva importància en química, biologia i ciència dels materials.
Identifica els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització de sistemes supramoleculars.
| | A2.1 |
Interpreta processos químics i biològics que funcionen en base a interaccions intermoleculars.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
| | B3.2 |
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Des de la química molecular fins a la química supramolecular. Interaccions no covalents.
|
|
Tema 2. Estequiometria i constant de estabilitat. Valoracions mediant RMN. altres mètodes. Agregació i transport.
|
|
Tema 3. Complementarietat, ajusta inductor, al•losterisme i cooperativitat. Els receptors i els transportadors moleculars. Els processos dinàmics: cinètica davant termodinàmica. |
|
Tema 4. Reconeixement de cations. èters corona, criptants, ciclofans i altres receptors. Reconeixement quiral. |
|
Tema 5. Reconeixement de anions. Receptors basats en pares iònics, enllaces de hidrogeno. |
|
Tema 6. El reconeixement molecular de les biomolècules (I). Aminoàcids, pèptids, proteïnes. Interacciones ligand-proteïnes i proteïna-proteïna. El reconeixement molecular de les biomolècules (II). Bases nitrogenades, nucleòtids i àcids nucleics. Interaccions ligand-DNA. |
|
Tema 7. Autoassemblatge i autoorganització.
|
|
Tema 8. Autoassamblatge en sistemes sintètics.
|
|
Tema 9. Autoassamblatge jeràrquic. Capsules. |
|
Tema 10.Materials i dispositives moleculars. Maquines moleculars.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
32 |
48 |
80 |
Seminaris |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
3.5 |
3.5 |
7 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'uns temas. Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Pascal Blondeau
pascal.blondeau@urv.cat
Dept. Química Analítica i Química Orgànica
URV |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Exposició oral individual i en grup sobre un tema específic i sobre un article científic. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens individuals escrits: un sobre fonaments teòrics i altre sobre aplicació dels fonaments teòrics a casos pràctics.
Treballs setmanals sobre aplicacions pràctiques dels conceptes teòrics. |
30%
30% |
Altres |
|
Participació individual a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vist. Segona convocatòria: es tindrà que recuperar la part no superada de la primera convocatòria. De la resta de parts superades a la primera convocatòria es conservarà la nota a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Jonathan W. Steed, Jerry L. Atwood, Supramolecular Chemistry, Wiley, Last edition
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|