Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
|
Models de lideratge |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'Excel·lència empresarial.
|
Habilitats del líder i gestió d'equips |
Talents i fortaleses
Maximitzant els equips
Influència
Empoderament
Integritat, millora i innovació |
Factors psicosocials i lideratge |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
17 |
25 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
6 |
9 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
3 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Descripció |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
15% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) |
20% |
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i de resolució de casos curts |
15% |
Altres |
|
Participació |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova. L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 Aquest curs acadèmic l'avaluació en primera convocatòria combinarà: - proves online - proves finals que es realitzaran de forma presencial al final del quadrimestre. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|