Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Definició de la climatització |
Clima |
Impacte del clima en la demanda energètica d'edificis |
Confort |
Avaluació del confort en edificis |
Càlcul de carregues tèrmiques en edificis |
Propietats de materials constructius
Condicions externes de disseny
Mètodes de càlcul de carregues tèrmiques en edificis
Càlcul de carregues tèrmiques amb software de simulació d'edificis EnergyPlus |
Sistemes de climatització |
Criteris de selecció de sistemes
Elements d'un sistema de climatització
Sistemes d'aire
Sistemes d'aigua-aire
Sistemes d'expansió directa
Sistemes tot aigua |
Auditories energètiques |
Identificació de sistemes consumidors d'energía Tèrmica i Elèctrica.
Mesura i quantificació de consums energètics. Diagrama de fluxos energètics.
Tècniques per a l'elaboració i presentació d'una auditoria energètica. |
Edificis de consum zero |
Definició d'edificis d'energía quasii nula (NZEB), autoconsum i balanç net.
Tipus d'autogeneració: aïllada/interconectada a la xarxa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
20 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
8 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius de l'assignatura, metodologia, programes de càcul utilitzats i avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels resultats d'un avantprojecte realitzat en grup |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes fora de les hores de classe. |
Descripció |
A través de email eoro@irec.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació en grup dels resultats obtinguts en el projecte de curs |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Activitats i casos per solucionar i lliurar durant el semestre |
50% |
Proves mixtes |
|
Examen amb qüestions de teoria i problemes |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Underwood, C. P., Modelling methods for energy in buildings, , Blackwell Science, 2004
, Energy and buildings efficiency, air quality and conservation, , Nova Science Publishers, cop. 2009
Jankovic, Ljubomir, Designing zero carbon buildings using dynamic simulation methods, , Routledge, 2012
Krarti, Moncef, Energy audit of building systems : an engineering approach, , CRC Press, cop. 2011
, Manual of EnergyPro, , https://energyplus.net/
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|