DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) POLIGENERACIÓ D'ENERGIA I INTEGRACIÓ ENERGÈTICA Codi 20755106
Ensenyament
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
Adreça electrònica juancarlos.bruno@urv.cat
Professors/es
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
Web http://http://www.urv.cat/ca/estudis/masters/oferta/sistemes-conversio-energia/informacio-academica/
Descripció general i informació rellevant Curs sobre producció descentralitzada o distribuida d'energia basat en el concepte de poligeneració d'energia per a producció de múltiples serveis energètics (electricitat, calor, refrigeració, aigua desalada, etc) a partir d'energies renovables o d'origen fossil i caracteritzada per una alta integració energètica entre els diferents sistemes del sistema de poligeneració.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció: Definicions, conceptes bàsics i tecnologies.
1.1. Definicions sobre energia, cogeneració, trigeneració i poligeneració
1.2. Descripció de tecnologies per a cogeneració, trigeneració i poligeneració.
1.3. Configuracions de sistemes de poligeneració d'energia
2. Anàlisi energètic, econòmic i ambiental de sistemes de poligeneració 2.1. Definició i càlcul d'indicadors energètics.
2.2. Definició i càlcul d'indicadors econòmics.
2.3. Definició i càlcul d'indicadors ambientals.
3. Dimensionat de sistemes de poligeneració. 3.1. Caracterització i anàlisi de la demanda energètica.
3.2. Dimensionament i anàlisi de sistemes de subministrament energètic mitjançant poligeneració.
4. Recuperació de calor residual i integració de renovables. 4.1. Descripció i càlcul de sistemes per a la producció de calor a partir de calor residual.
4.2. Integració de renovables.
5. Sistemes d'emmagatzematge de calor i fred 5.1. Descripció i classificació de tecnologies d'acumulació de calor
5.2. Dimensionament de sistemes d'acumulació de calor i fred
6. Sistemes de poligeneració basats en biomassa 6.1. Biogas i tecnologies de generació de biogàs
6.2. Descripció i anàlisi de sistemes de poligeneració basats en biogàs
6.3. Gasificació de biomassa
6.4. Descripció i anàlisi de sistemes de poligeneració basats en gasificació de biomassa
7. Producció d'aigua dessalada 7.1. Tecnologies per a la dessalació d'aigua
7.2. Descripció i anàlisi de configuracions de poligeneració per a la dessalació d'aigua
8. Gestió i optimització energètica de sistemes de poligeneració 8.1. Mètodes d'optimització energètica
8.2. Estudi de casos

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE3
CT2
1 0 1
Webconferència
CE3
CT2
7 0 7
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE3
CT2
CT3
0 30 30
Webcasting
CE3
CT2
0 6 6
Activitats d’auto seguiment
CE3
0 5 5
Resolució de problemes, exercicis
CE3
CT2
0 35 35
Fòrums de debat
CE3
CT2
0 8 8
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE3
CT2
CT3
0 18.5 18.5
Atenció personalitzada
CE3
CT2
2 0 2
 
Proves de validació
CE3
CT2
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura a través d'una de les webconferències.
Webconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. Aquesta activitat serà enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i dels coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Webcasting Exposició d'alguns continguts de l'assignatura en format vídeo enregistrat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d’estudiants i professorat.
Activitats d’auto seguiment Activitats proposades que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d’auto seguiment o preguntes curtes.
Resolució de problemes, exercicis Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats.
Fòrums de debat Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposat pel professor o els propis estudiants, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’un cas pràctic obert en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució utilitzant els coneixements adquirits durant el curs.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes de teoria i sorgits de la resolució de problemes i exercicis.

Atenció personalitzada
Descripció
Prof Joan Carles Bruno Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112 Tel: 977 297068 juancarlos.bruno@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats d’auto seguiment
CE3
Activitats proposades que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Habitualment seran test d’auto seguiment o preguntes curtes. 10%
Resolució de problemes, exercicis
CE3
CT2
Resolució per part dels alumnes i amb l'ajut del professor de problemes i exercicis seleccionats. 40%
Fòrums de debat
CE3
CT2
Els estudiants argumenten, confronten idees o exposen dubtes sobre un tema determinat proposat pel professor o els propis estudiants, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. 10%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE3
CT2
CT3
Plantejament d’un cas pràctic obert en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució utilitzant els coneixements adquirits durant el curs. 40%
Proves de validació
CE3
CT2
Les proves de validació consistiran en web-conferències individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. 0%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica J.C. Bruno, Moodle - Course: Polygeneration of Energy and Energy Integration, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent