Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A6 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual |
| A8 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A2 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A3 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A5 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A6 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A8 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Casa entre mitgeres. Fase I.
EL SOLAR |
S'adjudicarà un solar a cada alumne, on haurà d'encaixar el programa d'un habitatge unifamiliar entre mitgeres. |
Casa entre mitgeres. Fase II.
ELS VEÏNS I LA TOPOGRAFIA |
Es desvetllarà l'encaix dels diferents solars entre ells i la topografia dels carrers on s'obren les seves façanes. |
Casa entre mitgeres. Fase III.
EL LLOC |
Es desvetllarà l'ubicació real dels solars, en un entorn urba consolidat que els alumnes visitaran. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Taller (arquitectura) |
|
34 |
70 |
104 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentar l’assignatura. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
Atenció personalitzada |
Comentar dubtes i reflexionar sobre temes treballats als exercicis. |
Description |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Durant el taller es donaran una sèrie d'exercicis principals, de "llarga" durada, i uns exercicis més curts que es realitzaran en un mateix dia dins del taller. Aquesta suma d'exercicis més l'exercici de final de curs es valoraran com un conjunt unitari a final de curs. |
95% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. |
5% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria l'alumne ralitzarà o bé un nou exercici on es reflecteixi el treball del trimestre o bé tindrà l'opotunitat d'ampliar o refer els exercicis plantejats durant el trimestre. |
Bàsica |
Carroll, Lewis, Alicia en el país de las maravillas., ,
Berger, John, Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible, Ardora, 1997
Juárez, Antonio, Equilibrios. El aprendiz bajo el sol., ,
Zuber, Raphael, Representar una arquitectura., 2G, num.37, Gustavo Gili, Barcelona, 2006
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
GEOMETRIA DESCRIPTIVA II/22204004 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|