Type A
|
Code |
Competences Specific | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A62 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A43 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A48 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A52 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A62 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A63 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Intervenció en un espai públic. Fase I.
EL LLOC |
Es dividirà l'espai públic en diferents sectors. Cada sector s'assignarà a un grup d'uns 8 alumnes per fer un aixecament. |
Intervenció en un espai públic. Fase II.
LES QUALITATS |
Grups de 2 – 3 alumnes, resultants de subdividir els grups de la fase anterior, analitzaran un dels tres conjunts de qualitats relacionats a continuació:
• ÚS, RECORREGUTS, MOBILIARI
• VEGETACIÓ, AIGUA, TOPOGRAFIA
• ASSOLEJAMENT, VENT, TEMPORALITAT
|
Intervenció en un espai públic. Fase III.
RECER |
Projectar un recer de 15 m2 com a màxim. Exercici individual; cada alumne haurà de triar la posició del seu recer dins el sector que li ha tocat aixecar i analitzar. L'espai interior haurà d’assolir, aproximadament, els requeriments d’una habitació d’hotel de categoria mitja.
|
FAÇANA |
Projectar una façana en una estructura existent, atenent als usos previstos dels espais interiors i a les condicions de l'entorn exterior. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Taller (arquitectura) |
|
45 |
70 |
115 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i a la presentació de l’assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen postures contràries sobre un tema determinat. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Atenció personalitzada |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. |
Description |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. |
5% |
Taller (arquitectura) |
|
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats/tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. |
95% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Rudofsky, Bernard, Architecture without architects, Academy editions, London, 1964
Careri , Francesco, Walkscapes. El andar como práctica estética, Gustavo Gili, Barcelona, 2002
Laureano, Pietro, La pirámide Roevsciata. Il modello dell'oasi per il pianeta Terra., Ed. Bolliati Boringhieri,
Rilke, Rainer Maria, Cartas a un joven poeta., ,
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|