IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) INTRODUCCIÓ A PROJECTES I Code 22204101
Study programme
Grau d'Arquitectura (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinator
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
E-mail jaume.farreny@urv.cat
raquel.casals@urv.cat
josemaria.toldra@urv.cat
juanmanuel.zaguirre@urv.cat
gemma.ferre@urv.cat
arnau.tinena@urv.cat
Lecturers
FARRENY MORANCHO, JAUME
CASALS ROCA, RAQUEL INMACULADA
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
ZAGUIRRE FERNÁNDEZ, JUAN MANUEL
FERRÉ PUEYO, GEMMA
TIÑENA RAMOS, ARNAU
Web http://www.etsa.urv.cat
General description and relevant information

L'assignatura està programada per impartir-se en forma presencial i es mantindrà aquesta presencialitat si la normativa que puguin dictar les autoritats sanitàries i la resta d'òrgans competents no diu el contrari, i els requisits de capacitat ho permeten. Si hi ha canvis s'informaran a l'espai Moodle de l'assignatura. 


Formació del projectista a través de la descoberta pròpia de l'entorn natural i social i de la capacitat de proposar i de comunicar. A partir d'un estadi inicial d'informació sobre els paràmetres del projecte es procedeix a una anàlisi crítica, a la proposició d'estratègies i a la concreció de la forma.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A43 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes.
 A48 Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
 A50 Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques.
 A51 Aptitud per exercir la crítica arquitectònica.
 A52 Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
 A61 Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
 A62 Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda
 A63 Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A43 Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
 A48 Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
 A50 Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
 A51 Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
 A52 Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
 A61 Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
 A62 Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
 A63 Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Intervenció en un espai públic. Fase I.
EL LLOC
Es dividirà l'espai públic en diferents sectors. Cada sector s'assignarà a un grup d'uns 8 alumnes per fer un aixecament.
Intervenció en un espai públic. Fase II.
LES QUALITATS
Grups de 2 – 3 alumnes, resultants de subdividir els grups de la fase anterior, analitzaran un dels tres conjunts de qualitats relacionats a continuació:

• ÚS, RECORREGUTS, MOBILIARI
• VEGETACIÓ, AIGUA, TOPOGRAFIA
• ASSOLEJAMENT, VENT, TEMPORALITAT
Intervenció en un espai públic. Fase III.
RECER
Projectar un recer de 15 m2 com a màxim. Exercici individual; cada alumne haurà de triar la posició del seu recer dins el sector que li ha tocat aixecar i analitzar. L'espai interior haurà d’assolir, aproximadament, els requeriments d’una habitació d’hotel de categoria mitja.
FAÇANA Projectar una façana en una estructura existent, atenent als usos previstos dels espais interiors i a les condicions de l'entorn exterior.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
5 0 5
Presentacions / exposicions
A51
10 5 15
Debats
A51
10 0 10
Taller (arquitectura)
A43
A50
A61
A63
45 70 115
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i a la presentació de l’assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball.
Debats Activitat on dos o més grups defensen postures contràries sobre un tema determinat.
Taller (arquitectura) El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre.
Atenció personalitzada Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada.

Atenció personalitzada
Description

Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada.

A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A51
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. 5%
Taller (arquitectura)
A43
A50
A61
A63
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats/tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. 95%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Rudofsky, Bernard, Architecture without architects, Academy editions, London, 1964
Careri , Francesco, Walkscapes. El andar como práctica estética, Gustavo Gili, Barcelona, 2002
Laureano, Pietro, La pirámide Roevsciata. Il modello dell'oasi per il pianeta Terra., Ed. Bolliati Boringhieri,
Rilke, Rainer Maria, Cartas a un joven poeta., ,

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.