Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5-G |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5-G |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Temes introductoris |
1.1. Importància de la integració de les estructures en el procés constructiu
1.2. Evolució de la normativa
1.3. Codi Técnic de l’edificació
1.4. Principis básics per la existencia de l’edificació.
1.5 Gestió de l’obra
1.6 Identificació dels agents que intervenen
1.7 El projecte de execució
1.9 Accions a les que está sotmés l’estructura
1.10. Importancia dels materilas
1.10.1 Materials estructurals de baix impacte ambiental
1.10.2 Aprovisionament responsable de materials - elements bàsics de l'edifici
1.10.3 Aprovisionament responsable de materials - elements d'acabats
|
Tema 2. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals horitzontals |
2.1. Intoducció
2.2 Forjats de fusta
2.3 Forjats de formigó
|
Tema 3. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals verticals |
3.1 Conceptes bàsics del mur tradicional.
3.2 Conceptes bàsics del mur actual.
|
Tema 4. Elements tridimencionals |
4.1 Jáceres
4.2 Pilars
|
Tema 5. Definició constructiva del terreny i de la fonamentació. |
5.1 Estudi geotècnic.
5.2. Fonamentacions directes.
5.3. Fonamentacions profundes.
5.4 Elements de contenció.
5.5. Elements de contenció, millora del terreny i ancoratges.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Activitats d’auto seguiment |
|
6 |
12 |
18 |
Sessió Magistral |
|
3 |
5 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
6 |
9 |
Treballs col·laboratius. |
|
6 |
20 |
26 |
Pràctiques de camp |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
17.5 |
5 |
22.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. Descripció de les formes de treball i d'avaluació. Presentació del programa de matèries. Verificació dels coneixements de l'alumnat en relació a matèries relacionades amb l'assignatura
|
Activitats d’auto seguiment |
Lectura dels apunts, exercicis tipo test de autoconeixement i informes de visita d'obra que l'alumnat de manera individual usará per completar el seu portfoli. |
Sessió Magistral |
Sessió on el professorat presentará el temari de l'assignatura, així com les fonts d'informació relatives al contingut a desenvolupar. |
Resolució de problemes, exercicis |
A classe, un cap finalitzada la sessió magistral, es resoldrà un exercici relatiu a la sessió. |
Treballs col·laboratius. |
En ell treball col·laboratiu s'aplicará tots els coneixements desenvolupats a l'aula. Aquest cop l'alumne desenvolupará el treball en la col·laboració d'un grup de treball |
Pràctiques de camp |
Les classes es completaran en el seguiment d'obres reals |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes en temps no lectiu per a resoldre qualsevol dubte en relació a l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu tenir un contacte directe amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs, evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels treballs pràctics. Els curs es desenvolupará a les aules determinades a tal fet, en el seu defecte es fará ús de la eina Adobe connect del Moodle. De tal forma les reunión de atenció personalitzada es podran desenvolupar presencialment al despatx 3.3 o al Taller de Recerca 1.6 i telemáticament a traves de l'Adobe Connect. l'Horari de consulta es els dimecres de 9 a 11 del matí i s'ha de demanar a traves del correu Sergio.coll@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Exercicis tipus test, implementació de bibliografia, visites d'obra i tota aquella informació que completen un portfoli personal de l'alumne |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Problemes desenvolupats a l'aula, així com la participació a classe |
10% |
Treballs col·laboratius. |
|
Treball de la assignatura desenvolupat amb equip |
50% |
Pràctiques de camp |
|
Informes de les visites d'obra |
15% |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es realitzaran tres proves per a l'avaluació continuada de l'alumne amb preguntes conceptuals i exercicis curts de càlcul sobre el temari impartit.
S'afegeix també a l'avaluació les presentacions setmanals per part dels estudiants |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les notes son sobre 10. Es considera que l'alumne amb menys d'un (4) en qualsevol apartat d'avaluació, requereix anar a la segona convocatoria com a mínim de l'apartat suspés |
Bàsica |
Gonzàlez Moreno-Navarro, José Luís i altres, Les claus per a construïr l'arquitectura, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 1997
Mañà i Reixach, Fructuós, El gros de l'obra, Edicions UPC, Barcelona, 2000
Desplazes, Andrea, Materials, processes, structures, Ed. Birkhäuser, 2005
Paricio Ansuategui, Ignacio, La construcció de l'arquitectura: La composició, l'estructura, Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, Barcelona, 1995-96
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SE "Seguridad estructural", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SI "Seguridad en caso de incendio", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
, Diccionari visual de la construcció, Gemeralitat de Catalunya, Barcelona, 2000
Diaz Gómez, Cèsar, Diccionari de patologia i manteniment d'edificis, Edicions UPC, Barcelona, 2004
|
www.breeam.es Pàgina principal sobre edificació sostenible |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/22204009 | MATEMÀTIQUES I/22204010 | FÍSICA/22204007 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|