Type A
|
Code |
Competences Specific | | A45 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A49 |
Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2-G |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3-G |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT5-G |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT6-G |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7-G |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
| CT1-M |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2-M |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació |
| CT3-M |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris |
| CT5-M |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
| CT6-M |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
| CT7-M |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A45 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte d'execució.
| | A46 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte urbanístic
| | A48 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte arquitectònic.
| | A49 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de rehabilitació
| | A56 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de paisatge
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2-G |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT3-G |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT5-G |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6-G |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identificar el propi procés d’aprenentatge
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7-G |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes
Identificar els principals problemes ambientals
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
| | CT1-M |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts
L’estudiant presenta i defensa el treball
| | CT2-M |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
| | CT3-M |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
| | CT5-M |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6-M |
Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
| | CT7-M |
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Procediments de selecció i assignació |
Procedures |
ELECCIÓ DE TEMA La selecció i assignació del tema del Projecte Final de Grau seguirà el següent procediment: 1 - L'estudiant proposarà a la coordinació del grau l'àmbit en el qual vol desenvolupar el seu Projecte de finalització de Grau. La responsabilitat última del tema triat serà de l’estudiant. Els temes del PFG poden tenir varis orígens: a ) Temes treballats a l'assignatura d’Urbanisme i Projectes VIII, de cinquè curs. b ) Temes triats lliurement per l’estudiant, que requereixen l'acceptació per part de la comissió de PFG. c) Temes derivats del Programa d’Aprenentatge i Servei de la URV. En el cas de temes triats lliurement per l’estudiant l’acceptació del tema es farà a través d’una comissió de PFG formada per un mínim de tres professors de l'escola d'arquitectura de diferents àmbits, essent el Coordinador un d’ells. Per tal que la comissió o els professors de l’assignatura puguin valorar el tema per a la seva acceptació, cal que l'estudiant aporti, una memòria que contingui: a ) Localització del projecte b) El programa a desenvolupar c) Una breu exposició d’intencions projectuals, estructurals, climàtiques i materialització |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
350 |
380 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
313 |
343 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
24 |
26 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
|
Description |
Activitats Introductòries |
Desenvolupament de les idees previes i presentació front a la comissió |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Desenvolupament de l'avantprojecte, projecte básic i l'executiu |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Desenvolupament de l'executiu complet |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació i Defensa en públic davant d'un tribunal designat per a tal efecte. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Description
|
Els mecanismes de coordinació es distribuiran entre el tutor i la comissió. El tutor serà el professional que aconsellarà a l'alumnat de manera directa i que vetllarà pels seus interessos acadèmics en el procés de desenvolupament del TFG. L'alumne realitzará sessions crítiques individuals o col·lectives amb el seu tutor. La comissió serà formada per un professor de cada àrea específica de l'ensenyament (Projectes, Instal·lacions, Construcció, Patrimoni, Estructures), el tutor y els coordinadors de la assignatura. Aquesta vetllarà pels interessos col·lectius de l'alumnat i serà l'encarregada de proposar la presentació del treball presentat per l'alumne front al tribunal del TFG. Per al moment de la defensa la comissió constituirà un tribunal ,en relació als objectius arquitectònics del treball, format per un president, un secretari i un o dos
vocals. L'estudiant podrà escollir el segon vocal en les condicions especificades en la normativa del PFG. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
La evolució del treball serà evaluada pel tutor abans de presentar front a tribunal |
30% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
El PFC s'avaluarà en defensa pública davant el tribunal nomenat a l’efecte. Els membres del tribunal examinaran la documentació gràfica i tècnica, la memòria i l'exposició feta per l'estudiant. |
70% |
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La evaluació del TFG es realitzara de la seguent manera:- La comissio juntament amb el tutor fixaran el 30 % de la nota i autoritzaran la presentacio del treball front al tribunal- El tribunal de TFG otorgara el 70% de la nota final i proposara a la comissio la rectificacio de la nota o la qualificacio de Matricula de Honor. |
Bàsica |
|
ectura recomanada: Espuelas, Fernando (2009) “Madre materia” Editorial Lampreave, Madrid Mc Harg, Ian (1992) “Proyectar con la naturaleza” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Pallasmaa, Juhani (2006) “Los ojos de la piel” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Rudofsky, Bernard (1964) “Architecture without architects” Academy editions, Londres Sennet, Richard (2013) “El artesano” Editorial Anagrama, Barcelona Zumthor, Peter (2004) “Pensar la arquitectura” Editorial Gustavo Gili, Barcelona Consulta tècnica: Deplazes, Andrea (2005) DArch ETH “Construir la arquitectura, del material en bruto al edificio. Un manual” Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2010 AITIM (Asociación de investigación técnica de las industrias de la madera y el corcho) (1994) “Guia de la madera” Quintáns, Carlos y Marzo, José Ma (directores revista de arquitectura) (1995-2012) “Tectónica” ATC ediciones s.l, Madrid Schittich, Christian (Jefe de redacción) “Detail” Review of architecture+ Baudetail, München |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|