Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer i analitzar les diverses etapes que han configurat les disciplines de psicologia industrial i del treball.
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A6 |
Utilitzar informació i especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Realitzar treball en equip i presentacions orals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Models i teories de psicologia del treball. |
El treball humà com a fenomen psicosocial.
Models de treball segons la psicologia científica.
El procés de treball: paràmetres més significatius.
Significat del treball i valors laborals: Treball, atur i ocupació.
Psicologia del no treball |
Tema 2.- Aspectes individuals del comportament humà al treball. |
Personalitat i diferències individuals al treball
Ritmes biològics i activitat laboral
Aptituds, habilitats per a la selecció de personal
Actituds i conducta
Motivació laboral i satisfacció
Clima laboral
|
Tema 3.- Salut i qualitat de vida laboral. |
Salut ocupacional
Percepció de risc i accidents de treball.
Estrès, ansietat i depressió.
Aspectes ergonòmics i salut laboral.
Redisseny de llocs de treball.
|
Tema 4.- Anàlisi, descripció i avaluació de llocs de treball. (seminari a) |
Anàlisi de llocs de treball
Descripció operativa de llocs de treball
Elaboració de perfils de llocs de treball
Avaluació i classificació dels llocs |
Tema 5.- Les habilitats i competències professionals als processos de selecció. (seminari b) |
Definició de competències.
Classificació de competències.
Anàlisis de competències i selecció per competències.
Realització d'entrevistes a través de competències.
Avaluació d'entrevistes a través de competències |
Tema 6.- Psicología ocupacional i emprenedoria (seminari c) |
Orientació professional i autoocupació
CV i inserció laboral
Eines de cerca de feina
Noves tecnologies aplicades en la cerca de feina
El perfil de l'emprenedor. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
40 |
69 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
27 |
40 |
67 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de cada tema a partir d'apunts originals i pildores educatives gravades pel professorat i disponibles a l'aula virtual |
Sessió Magistral |
Anàlisi dels principals conceptes continguts dels temes 1, 2 i 3.
Les sessions es realitzaràn a l'aula virtual en els horaris establerts per a l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi dels principals continguts dels temes 4, 5 i 6
Plantejament de problemes a resoldre en format de taller pràctic i d'exercicis d'autoavaluació.
Les sessions per presentar el tema i els exercicis a fer es presentaran a l'aula virtiual dins dels horaris establerts per l'assignatura.
Les activitats es realitzaràn de manera semi-presencial també en els horaris establerts |
Atenció personalitzada |
Realització de tutories a l'horari d'atenció.
Les sessions es realitzaran seguint l'ordre de llista alfabétic i en grups |
Descripció |
Recepció de l'estudiant al despatx per resoldre possibles dubtes de l'assignatura. Les tutories presencials es programaran de manera coordinada amb estudiants que assistiran en grups de 10-15 estudiants a les sessions dels seminaris. Les tutories en línia estaran programades en horari previ i/o posterior a les sessions magistrals setmanals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Asistència i participació activa a les sessions magistrals proposats a l'aula virtual. |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes o reptes en equips de treball |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
(Sessions Magistrals) Examen teòric pels temes 1, 2 i 3 |
50% |
Proves pràctiques |
|
(Sesions de seminaris) Resolució individual d'exercicis pràctics, pels temes 4,5 i 6
Les sessions serán presencial i les activitats es realitzarán a l'aula virtual |
20% |
Altres |
|
Asistència i participació activa a les sessions de seminaris |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats que són avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. L'avaluació continuada constarà - Pels temes 1,2, i 3 d'una prova tipus test per a cada tema de 50 preguntes amb 4 opcions de resposta on NOMES una resposta serà correcta i els errors penalitzaran 0.33 - Pels temes 4, 5 i 6 d'una prova tipus test per a cada tema de 30 preguntes (amb 4 opcions de resposta on NOMES una resposta serà correcta i els errors penalitzaran 0.33) sobre coneixements bàsics o casos pràctiqics que s'hauran resolt a les sessions de seminaris. L'alumne que hagi suspès l'avaluació continuada o una de les pràctiques tindrà la possibilitat d'accedir a un examen final alternatiu que constarà de 60 preguntes tipus test d'alternativa múltiple i 2 preguntes de desenvolupament relacionades amb els seminaris. ES REALITZARÀ MITJA NOMES QUAN LES DOS PARTS HI ESTIGUIN APROVADES ( TEORIA I PRACTICA ) AMB UN 5. |
Bàsica |
Tous, J. et al. , Introducció a la psicologia del treball. , (2001), Tarragona: Edicions del Servei lingüistic.
Alcover, C. et al. , Introducción a la psicologia del trabajo. , (2004), Madrid: McGraw-Hill.
Tous, J., Comportamiento absentista en el trabajo, (2009), Oviedo: Septem Ediciones
Tous, J. Mayor, C. Bonasa, M.P. Ferre,F. Revillas, F. Ruiz, Y. & Esteban, G., Fomento del autoempleo mediante la creación de equipos de estudiantes universitarios de últimos cursos, (2010), CIDUI (Eds.) Nuevos espacios de calidad en la educ
Tous, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., (2011), Publicacions URV – Col.lecció Recerca
Solanes, A. & Tous, J., Organizaciones Saludables, (2011), Servymagen Unión
Tous, J. Mayor, C. Bonasa, M.P. & Cívico, E., Aplicación de psicología grupal a proyectos de equipos de emprendedores, (2011), Developing Entrepreneurs: inspiration, information
Rovira, N. Ösgen, S. Medir, M. Tous, J. & Alabart, J.R., Human values in the team leader selection process., (2012), Spanish Journal of Psychology
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|