Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Conèixer les bases biològiques de la conducta normal i patològica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la neuropsicologia: història, mètodes i tècniques |
|
Tema 2. Neuroanatomia funcional elemental |
|
Tema 3. Neuropsicologia de la memòria |
|
Tema 4. Neuropsicologia del llenguatge |
|
Tema 5. Neuropsicologia de la funció gnòsica i les pràxies |
|
Tema 6. Neuropsicologia de l'atenció i les funcions executives |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15.5 |
23.25 |
38.75 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques clíniques |
|
6 |
8.76 |
14.76 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari teòric del curs |
Seminaris |
Revisió/ampliació de manera crítica d'alguns aspectes del temari per part dels alumnes de manera activa |
Pràctiques clíniques |
Presentació i aplicació de proves d'avaluació neuropsicològiques |
Atenció personalitzada |
Atenció dels alumnes en les hores de tutories del professor |
descripción |
Atenció dels alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...), en horari d'atenció, contactant a l'adreça electrónica: margarita.torrente@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Participació en els seminaris i exposicions orals |
20 |
Pràctiques clíniques |
|
Participació activa a classe i entrega final de les pràctiques |
20 |
Proves mixtes |
|
Avaluació dels continguts teòrico-pràctics amb un examen de preguntes tipus test i preguntes curtes.
Si l'examen s'hagués de realitzar online, serà un examen tipus test de manera íntegra. |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per les característiques de la matèria no hi haurà una recuperació de la part pràctica (seminaris-exposició, pràctiques-entrega dossier). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. S'haurà de treure un mínim de 4.5 de nota en cadascun dels apartats per a fer la mitjana de l'assignatura. Per sota de 4.5 en alguns dels apartats no es farà la mitjana i es considerarà suspesa l'assignatura. |
Bàsica |
Peña-Casanova, Neurología de la conducta y neuropsicologia, , 2007
Junqué, C., Barroso, J., Manual de Neuropsicología, , 2009
Mercè Jodar, Neuropsicologia, , 2013
|
|
Complementària |
Tirapu-Ustárroz, J., Ríos-Lago, M., Maestú, F., Manual de Neuropsicología, 2a Edición, 2011
Garcia-Porrero JA, Hurle JM, Neuroanatomía Humana, 2014,
Jordi Peña Casanova, Programa integrado de exploración neuropsicológica Test Barcelona-2. Teoría e interpretación., 1a,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA I/11204005 | PSICOLOGIA BIOLÒGICA II/11204104 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|