Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Exposar de manera escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs.
| | A7 |
Utilitzar informació, especialment de caràcter bibliogràfic.
| | A8 |
Conèixer i analitzar diverses les diverses etapes que han configurat les disciplines del treball, la psicologia dels grups i la psicologia de les organitzacions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Dirigeix reunions amb eficàcia
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1 Definició de grup i estructura grupal. |
|
2 Models i teories de psicologia dels grups. |
|
3 Dinàmica i processos grupals |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
15 |
26 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
11 |
13 |
24 |
Treballs |
|
4 |
15 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació, per part del professor, dels continguts de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Perparació i realització en grup d'exercics per posar en pràctica les diferents tècniques grupals emprades. |
Treballs |
Al final del procés de les activitats dels semnaris, informe final de caire grupal |
Atenció personalitzada |
Seguiment dels treballs en equip |
descripción |
Es farà a les sessions pràctiques i a les hores de tutoria (en funció de la meva docència pot anar canviant).
fernandojose.revillas@urv.cat. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Examen teòric tipus test del material explicat a les classes magistrals |
65% |
Treballs |
|
Elaboració d'una memòria amb les activitats grupals realitzades (80% de la nota final dels seminaris). S'avaluarà la presència als seminaris (20% de la nota final dels seminaris)
En el cas (de manera justificada) de no poder assitir als seminaris, es propondrá un treball alternatiu |
35% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per aprovar l'assignatura en primera convocatòria s'haurà de superar cada part de manera independent amb un 5.A la segona convocatòria es farà un examen o un treball de caràcter alternatiu. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Blanco, A, Caballero, A., De la Corte, L.,, Psicología de los grupos, Prentice Hall, 2004
Sanchez, J.C.,, Psicologia de los grupos, McGraw Hill, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PSICOLOGIA SOCIAL APLICADA/11204112 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|