Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A4 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A4 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A6 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
Tema1:Història i situació actual de l'atenció a la infància i adolescència. |
|
Tema 2: Maltractament infantil. |
|
Tema 3:Tècniques d´avaluació i diagnòstic |
|
Tema 4: Intervenció dels professionals |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Realització de diferents treballs individuals i en grup. |
Atenció personalitzada |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura. Orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic. |
descripción |
S’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades
amb l'assignatura. S'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, per correu electrònic, Moodle...) |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball en grup
Treball individual |
30%
30%
|
Proves mixtes |
|
Prova escrita |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es preveu una segona convocatòria al gener de 2022, per a l´alumnat que no superi la prova escrita de la primera. En aquest cas consistirá en una prova de coneixements. | |
Bàsica |
RAMOS, P. (Coord.), Maltrato infantil: conocimiento y prevención, Editorial ICB, Málaga, 2014
MARTÍN HERNÁNDEZ, J., Ideología y maltrato infantil, Herder, 2019
|
|
Complementària |
BALSELLS, M.A., Maltractament infantil i educació familiar, Universitat de Lleida, Lleida, 1997.
BARUDY, J. i DANTAGNAN, M, Los Buenos tratos a la infancia: parentalidad, apego y resiliencia, Gedisa, Barcelona, 2013.
MARTÍNEZ GARCÍA, C. (Coord.), Los sistemas de protección de menores en la España de las Autonomías. Situación de riesgo y desamparo de menores. Acogimiento familiar y acogimiento residencial, Dykinson, Madrid, 2007.
VARIS MEMBRES CTIC TARRAGONÈS, Protocol de coordinació d’actuacions per a la prevenció i l’abordatge del maltractament prenatal, Col•lecció eines 9, Generalitat de Catalunya (Institut Català de serveis socials)., Barcelona, 2010.
RODHES, J., Instrumental: Memorias de música, medicina y locura, Blackie Books, Madrid, 2015.
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|