Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària.
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Pone en práctica de forma disciplinada los enfoques, métodos y experiencias que propone el profesor.
Es capaz de integrar paradigmas de otras disciplinas.
| | B4 |
Hace el trabajo previsto acuerdo con los criterios de calidad dados.
| | B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B6 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
1. El so i el silenci |
L'aula com un receptacle de sons. Aprenent a escoltar el silenci.
Itinerari d'audició: Músiques per escoltar el silenci, del Cant Gregorià a John Cage.
Exercicis i taller de creació de sons |
2. Música, paisatge i éssers animats. |
Quan la música evoca els animals: de Janequin a Messiaen
Escoltant la natura, imitant la natura. Petits exercicis i propostes creatives.
La descripció del paisatge "en música": de Vivaldi a Beethoven
Instruments, éssers animats i paisatge: Pere i el LLop de S. Prokofjew
|
3. L'espai del professor/a de música |
Breu visió diacrònica de la Història de la Música Occidental.
Itineraris d'audició i Guia docent.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
6 |
12 |
18 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
10 |
11 |
21 |
Trabajos |
|
4 |
10 |
14 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas prácticas |
|
4 |
15 |
19 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Exposició oral a l'aula i a través del campus virtual |
Sesión magistral |
Sessió magistral amb comentaris sobre audició enregistrada |
Resolución de problemas/ejercicios |
Propostes creatives per inventar o seleccionar itineraris d'audició |
Trabajos |
Treball individual sobre un període o compositor |
Atención personalizada |
Tutories i seguiment personalitzat |
descripción |
Atenció personalitzada, prèvia cita per correu electrònic i seguiment individualitzat de treballs relacionats amb l'assignatura o possibles línies d'investigació properes a la matèria. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
|
10% |
Trabajos |
|
Treballs i assistência a concerts |
40% |
Pruebas prácticas |
|
|
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). Per poder superar l'assignatura s'haurà d'haver aprovat totes les activitats d'avaluació. 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Básica |
Miquel Desclot, Més música, mestre!, La Galera, 2001
Teresa Malagarriga/Assumpta Valls, La audición musical en la educación infantil, Ceac, 2003
Edgard Willems, El oído musical. La preparación auditiva del niño, Paidós, 2001
C. Kühn, La formación musical del oído, Idea Books, 2003
Ulrich Michels, Atlas de Música I i II, Alianza, 1982-1992
, http://www.tomatisparis.com/, ,
, http://www.thelisteningcenter.net/overview.php, ,
, http://www.teoria.com, ,
, http://www.catmusica.cat/index_cm.htm, ,
Servei educatiu auditori BCN, Mira i escolta(col.lecció), Auditori, 2006-2010
J. Genetay, Paseando y escuchando...Por la música, Curlay: Fuzeau, 2004
|
La bibliografia s'enriquirà durant el curs a través de l'espai moodle |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|