Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i que atenguin a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans que conformin els valors de la formació ciutadana. |
| A6 |
Conèixer l'organització dels col•legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent les singulars necessitats educatives dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix els principis, els fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat.
Coneix la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge.
Desenvolupa programes d'intervenció d'atenció a la diversitat.
| | A6 |
Coneix els principis, els fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat.
Coneix la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge.
Analitza críticament les aportacions de l'Atenció a la Diversitat en els diferents àmbits de l'educació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. El paper dels mestres en el marc de l'escola inclusiva |
1.1. Marc conceptual i normatiu
1.2. Treball en xarxa
1.3. El mestre d'educació especial |
2. Mesures i suports d'atenció educativa |
2.1. Mesures i suports universals
2.2. Mesures i suports addicionals
2.3. Mesures i suports intensius
2.4. Pla de suport individualitzat (PI) |
3. Recursos educatius digitals inclusius |
3.1. Creació, selecció i avaluació de recursos |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
5 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
8 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
8 |
10 |
Treballs |
|
3 |
10 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, competències, continguts i avaluació.
|
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d'anàlisi i resolució de casos pràctics. |
Presentacions / exposicions |
Presentació/vídeo-presentació del treball teòric-pràctic. |
Treballs |
Realització d'un treball teòric-pràctic vinculat a la pràctica docent en el marc de l'escola inclusiva. |
Atenció personalitzada |
Tutories d'atenció a l'alumnat sobre temes relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Descripció |
Tutories d'atenció a l'alumnat sobre qualsevol aspecte relacionat amb l'assignatura. Contactar amb el docent a través del correu electrònic: monica.sanroma@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis d'anàlisi i resolució de casos pràctics. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació/vídeo-presentació del treball teòric-pràctic. |
10% |
Treballs |
|
Realització d'un treball teòric-pràctic vinculat a la pràctica docent en el marc de l'escola inclusiva. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal superar totes les parts de l'assignatura per separat per a aprovar la matèria. |
Bàsica |
Rose, D. Meyer, A., Teaching Every Student in the Digital Age: Universal Design for Learning, 2002, https://www.cast.org/products-services/resources/2
|
|
Complementària |
Lázaro, JL.; Estebanell, M. & Tedesco JC, Inclusión y cohesión social en una sociedad digital, 2015, http://dx.doi.org/10.7238/rusc.v12i2.2459
Ainscow, M., Developing inclusive education systems: what are the leversfor change?, 2005, https://doi.org/10.1007/s10833-005-1298-4
Ainscow, M., Booth, T., Dyson, A., Improving Schools, Developing Inclusion, 2006, https://doi.org/10.4324/9780203967157
Agencia Europea para el Desarrollo de la Educación del Alumnado con Necesidades Educativas Especiale, Formación del profesorado para la educación inclusiva PERFIL PROFESIONAL DEL DOCENTE EN LA EDUCACIÓN INCLUSIVA, 2012, https://www.european-agency.org/sites/default/file
Booth, T. & Ainscow, M., Index for inclusion: Developing learning and participation in schools, 2002, https://www.eenet.org.uk/resources/docs/Index%20En
Dept. Ensenyament, De l’escola inclusiva al sistema inclusiu, 2015, http://educacio.gencat.cat/ca/departament/publicac
Dept. Ensenyament, Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, 2017, https://dogc.gencat.cat/ca/document-del-dogc/?docu
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|