IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject (*) ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES Code 11605135
Study programme
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer AN
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
RIERA TOLÓ, MARIA
BATES TORRES, CRISTINA
E-mail cristina.bates@urv.cat
Lecturers
BATES TORRES, CRISTINA
Web
General description and relevant information

A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

If required by the COVID-19 derived situation, or any academically-related situtation, any necessary updates on the information about contents, planning, methodologies, personalized attention, assessment and bibliographical references hereby presented will be provided on the first day of class and will be made avaiable on Moodle.


Competències
Type A Code Competences Specific
  Professionalitzador
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP7 Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Type B Code Competences Transversal
  Comú
Type C Code Competences Nuclear

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
To understand the factors influencing L2 acquisition. AP2
AP3
AP6
AP7
To identify the stages of the language acquisition process (L1 and L2). AP2
AP3
AP6
AP7
To assess the usefulness of teaching and learning practices. AP2
AP3
AP6
AP7

Continguts
Topic Sub-topic
1. Introduction 1.1 Defining the Field
1.2 Key issues in SLA
2. Development of an L2 2.1 Order and sequence of acquisition
2.2 Usage-based accounts
2.3 L2 phonology, lexicon, and pragmatics
2.4 Learner variability
3. The role of the L1 3.1 L1 transfer
3.2 Influential factors
4. Input and interaction 4.1 Input: interactive and non-interactive
4.2 Negotiation strategies and corrective feedback
4.3 Output
4.4 Noticing
5. Cognitive and social aspects of SLA 5.1 Cognitive theories: symbolism and connectionism
5.2 Bilingualism
5.3 Attention, detection, and executive control
5.4 Social theories: acculturation, socialization, identity
5.5 Mediation and ZPD
5.6 Languaging
6. Explicit and implicit instruction 6.1 Deductive and inductive approaches
6.2 Focus on form and meaning
6.3 Input and output-based tasks
7. Personal differences 7.1 Age
7.2 Personality
7.3 Learning styles
7.4 Intelligence
7.5 Aptitude
7.6 Learner beliefs
7.7 Motivation
7.8 Willingness to communicate
7.9 Anxiety

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 0 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
4 0 4
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
4 0 4
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
4 0 4
Presentacions / exposicions
1 7 8
Debats
3 0 3
Estudis previs
0 8 8
Treballs
0 30 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via webconferència.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'estudiant.
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Description

- Online meetings
- Individual or group 
- To solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation 
- To provide feedback 
- To provide additional support 
- To make suggestions for improvement 
- To provide advice on remedial work 
- To check on student progress 


Avaluació
  Description Weight
Presentacions / exposicions Oral presentation 40%
Treballs Written assignment 60%
 
Other comments and second exam session

An update of the information about assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class.

80% d'ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA A CLASSE (segons Normativa del Màster del Professorat) per poder optar a aprovar l'assignatura

1a Convocatòria (Juny)

40% Oral presentation: Factors influencing L2 acquisition60% Written assignment: SLA-related situation

2ª Convocatòria (Setembre)
40% Oral presentation: Factors influencing L2 acquisition60% Written assignment: SLA-related situation



Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics. Further information about the main readings will be provided to students on Moodle.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.