Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
To understand the factors influencing L2 acquisition. |
AP2 AP3 AP6 AP7
|
|
|
To identify the stages of the language acquisition process (L1 and L2). |
AP2 AP3 AP6 AP7
|
|
|
To assess the usefulness of teaching and learning practices. |
AP2 AP3 AP6 AP7
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction |
1.1 Defining the Field
1.2 Key issues in SLA
|
2. Development of an L2 |
2.1 Order and sequence of acquisition
2.2 Usage-based accounts
2.3 L2 phonology, lexicon, and pragmatics
2.4 Learner variability |
3. The role of the L1 |
3.1 L1 transfer
3.2 Influential factors |
4. Input and interaction |
4.1 Input: interactive and non-interactive
4.2 Negotiation strategies and corrective feedback
4.3 Output
4.4 Noticing |
5. Cognitive and social aspects of SLA |
5.1 Cognitive theories: symbolism and connectionism
5.2 Bilingualism
5.3 Attention, detection, and executive control
5.4 Social theories: acculturation, socialization, identity
5.5 Mediation and ZPD
5.6 Languaging |
6. Explicit and implicit instruction |
6.1 Deductive and inductive approaches
6.2 Focus on form and meaning
6.3 Input and output-based tasks |
7. Personal differences |
7.1 Age
7.2 Personality
7.3 Learning styles
7.4 Intelligence
7.5 Aptitude
7.6 Learner beliefs
7.7 Motivation
7.8 Willingness to communicate
7.9 Anxiety |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
0 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
7 |
8 |
Debats |
|
3 |
0 |
3 |
Estudis previs |
|
0 |
8 |
8 |
Treballs |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via webconferència. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'estudiant. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Description |
- Online meetings - Individual or group - To solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation - To provide feedback - To provide additional support - To make suggestions for improvement - To provide advice on remedial work - To check on student progress |
|
|
Description |
Weight |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation |
40% |
Treballs |
Written assignment |
60% |
|
Other comments and second exam session |
An update of the information about assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class.
80% d'ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA A CLASSE (segons Normativa del Màster del Professorat) per poder optar a aprovar l'assignatura 1a Convocatòria (Juny)
40% Oral presentation: Factors influencing L2 acquisition60% Written assignment: SLA-related situation
2ª Convocatòria (Setembre) 40% Oral presentation: Factors influencing L2 acquisition60% Written assignment: SLA-related situation
|
Bàsica |
|
A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the
course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics.
Further information about the main readings will be provided to students on Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|