Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
Conèixer les principals metodologies que s'han propugnat com els més òptims. |
AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8
|
|
|
Identificar les diverses formes d'organització de l'aula de llengua estrangera. |
AP6 AP8
|
|
|
Reflexionar sobre els elements que s'han de tenir en compte a l'hora de programar una unitat didàctica i sobre els processos que es relacionen amb l'aprenentatge de segones llengües. |
AP2 AP3 AP4
|
|
|
Aplicar la programació d'unitats didàctiques en l'ensenyament de llengües estrangeres. |
AP7 AP8
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Curriculum-related aspects in EFL teaching |
18/70 hours
Prof. María Riera Toló
with Prof. Alba Escriu Roca &
with Prof. Elisenda Hernández Vidal
1.1 The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
1.2 The official, prescribed curriculum
1.3 The educational project
1.4 The curricular project
1.5 The syllabus
1.6 The teaching unit
1.7 The lesson plan
|
2. Methodology of EFL teaching
Prof. Cristina Bates Torres (20 hours) |
20/70 hours
Prof. Cristina Bates Torres
2.1 Methodologies, curriculum and CEFR
2.2 Group dynamics and motivation
2.3 Receptive and productive skills
2.4 Vocabulary, grammar and assessment
2.5 Classroom experiences
2.6 Closure activities
|
3. Classroom management and materials in EFL teaching
|
16/70 hours
Prof. Fernando Romeu Esquerré
3.1 Classroom management
3.1.1 Definitions and variables
3.1.2 Group size
3.1.3 Seating arrangements
3.1.4 Pair and group work
3.1.5 Mixed ability
3.1.6 Teacher and student roles
3.2 Teaching materials
3.2.1 Coursebooks and supplementary material
3.2.2 Analysis of coursebook activities
3.2.3 Adaptation of activities
3.2.4 Input and feedback
3.2.5 Activities vs. tasks
3.2.6 Material development
3.2.7 ICT for material creation
|
4. Pronunciation in EFL teaching |
16/70 hours
Prof. María Riera Toló
4.1 Teaching, learning, practicing, testing and assessing pronunciation
4.1.1 Awareness and models
4.1.2 Problems and the sound systems of English, Catalan and Spanish
4.1.3 Methodological aspects
4.1.4 Materials, tools, resources, techniques, tasks and activities
4.2 Integrating pronunciation into the EFL classroom
4.2.1 Pronunciation and spelling, vocabulary, grammar, discourse, translation and interpreting
4.2.2 Pronunciation and listening, reading, speaking and writing |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
0 |
16 |
Debats |
|
14 |
0 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
0 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
0 |
20 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
20 |
0 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
24 |
28 |
Estudis previs |
|
0 |
30 |
30 |
Treballs |
|
0 |
60 |
60 |
Fòrums de debat |
|
0 |
12 |
12 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
24 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. Poden realitzar-se de manera presencial, mitjançant una gravació de vídeo o en directe via webconferència. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'estudiant. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Fòrums de debat |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Description |
- Online meetings - Individual or group - To solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation - To provide feedback - To provide additional support - To make suggestions for improvement - To provide advice on remedial work - To check on student progress |
|
|
Description |
Weight |
Debats |
- Content
- Participation |
2%
2% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Content
- Participation |
2%
2% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
- Content
- Participation |
2%
2% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
- Content
- Participation |
2%
2% |
Presentacions / exposicions |
- Content
- Language
- Delivery |
10%
10%
5% |
Treballs |
- Content
- Language
- Organization
|
20%
10%
5% |
Fòrums de debat |
- Content
- Participation |
2%
2% |
Pràctiques a través de TIC |
- Content
- Language
- Participation |
10%
5%
5% |
|
Other comments and second exam session |
An update of the information about assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class.
80% d'ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA A CLASSE (segons Normativa del Màster del Professorat) per poder optar a aprovar l'assignatura 1a Convocatòria (Juny)
1. Curriculum-related aspects in EFL teaching - Maria Riera (with Alba Escriu & Elisenda Hernández) - 18h/70h = 25.71% --> +/-26% of final grade -- 50% Written assignment - 35% Oral presentation - 15% Participation 2. Methodology of EFL teaching - Cristina Bates - 20h/70h = 28.57% --> +/-28% of final grade -- 60% Teaching analysis and reflection - 40% Mini activity 3. Classroom management and materials in EFL teaching - Fernando Romeu - 16h/70h = 22.86% --> +/-23% of final grade -- 05% Attendance, reading class notes, tutorials and resources - 15% Posting and replying to forum posts - 20% Quiz completion - 25% Assignment: Material creation using ICT - 35% Final assignment 4. Pronunciation in EFL teaching - Maria Riera - 16h/70h = 22.86% --> +/-23% of final grade -- 40% Classwork (20% Content - 20% Participation) - 60% Assignments (20% Written - 20% Oral - 20% Quizzes/Tests)
2ª Convocatòria (Setembre) 40% 4 assignments (1 for each part of the course)30% 4 tests (1 for each part of the course)30% 4 oral presentations (1 for each part of the course)
|
Bàsica |
|
A compilation of course materials will be made available on Moodle. These course materials will include books, book chapters, journal articles and online resources, among others. Updated reference lists will be provided on the first day of class. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|