DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES I Código 12204501
Titulación
Grau en Història (2008)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Pràctiques Externes optatives Tercer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Correo-e elisabet.huntingford@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
Profesores/as
HUNTINGFORD ANTIGAS, ELISABET
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Web
Descripción general e información relevante
L'assignatura permet el desenvolupament de la pràctica professional associada amb la història en els seus diversos vessants. A més l'alumne s'introdueix en la dinàmica empresarial o institucional, descobrint el funcionament intern dels museus, arxius, empreses de gestió patrimonial o arqueològica per citar alguns exemples.

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori.
 A2 Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat.
 A7 Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques.
 A10 Aplicar la didàctica de la Història.
 A11 Interpretar la història com a disciplina en construcció.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d'innovació
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
 A2 Coneix l'estructura diacrònica de la història.
 A7 Realitza i gestiona informes, memòries, projectes i monografies sobre temes concrets.
Usa el coneixement de les fonts historiogràfiques en les pràctiques en empreses o institucions.
 A10 Presenta de forma didàctica alguna de les qüestions estudiades.
Coneix i aplica les diferents tecnologies de la informació.
 A11 Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Accepta i compleix les normes del grup
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

El alumno propondrá a los profesores responsables de la asignatura el centro donde desee realizar las prácticas y el periodo de realización. Deberá realizarse en cada caso un convenio de colaboración individualizad.

Llistat provisional de Centres per realitzar les pràctiques externes :

- Arxiu Biblioteca del Pavelló de la República, UB, Barcelona

- Arxiu de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona

- Arxiu Històric Comarcal de les Terres de l´Ebre, Tortosa

- Arxiu Comarcal del Garraf, Vilanova i la Geltrú

- Arxiu Comarcal del Priorat, Falset

- Arxiu Històric de l´Alt Camp, Valls

- Arxiu Històric de Tarragona, Generalitat deCatalunya

- Arxiu Municipal de Montbrió del Camp

- Arxiu Municipal i Museu d´Altafulla

- Arxiu Municipal de Sant Carles de la Ràpita

- Arxiu Municipal de Tarragona

- Arxiu Municipal de Valls

- Arxiu del Port de Tarragona

- Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona

- Arxiu Nacional d´Andorra

- Arxiu Judicial del Departament de Justícia de Tarragona

- Arxiu Judicial del Departament de Justícia de Reus

- Arxiu Judicial del Departament de Justícia del Vendrell

- Arxiu Patrimoni Històric, Ajuntament de Calafell

- Aula de Cinema URV, Història de l´Art

- Aula de cinema UB (Centre d´investigacionsFilm-Història), Barcelona

- Biblioteca del Seminari Pontifici de Tarragona

- Centre d´Interpretació de l´Aviació Republicana i laGuerra Civil (Santa Margarida i els Monjos)

- Centre de Lectura de Reus

- Diari de Tarragona (Tarragona, Reus, Tortosa)

- Hemeroteca Fundació Catalunya-La Pedrera, Tarragona

- Excavacions a l´Assut (Tivenys), URV, Història Antiga

- Fundació Teatre Fortuny, Reus

- Institut d´Estudis Penedesencs

- Institut d´Estudis Vallencs

- Institut Català d´Arqueologia Clàsica, Tarragona

- Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Socialde la URV, Tarragona

- Institut Ramon Muntaner, Mòra la Nova (Inventari delPatrimoni Cultural Inmaterial de les Terres de L´Ebre

- Museu Bíblic de Tarragona, Arquebisbat

- Museu d´arqueologia Salvador Vilaseca, Reus

- Museu d´Història de Tarragona, Ajuntament

- Museu de Gandesa – Centre d´Estudis de la Batalla del´Ebre

- Museu Diocesà de La Seu d´Urgell

- Museu de les Terres de l´Ebre, Amposta

- Museu de les Terres de l´Ebre, Sant Carles de la Ràpita

- Museu de les Terres de l´Ebre, Tortosa

- Observatori de la Igualtat, URV

- Reial Societat Arqueològica Tarraconense,Biblioteca-Arxiu

- Servei de Gestió de la Recerca, URV

- Ullastret, jaciment ibèrici Museu (MAC),en gestió


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
0 0 0
Estada de pràctiques
0 0 0
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
2 0 2
Pràctiques a laboratoris
A1
0 146 146
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
0 0 0
Memòria
0 2 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Selecció dels llocs de treball
Estada de pràctiques Cal signar un conveni específic de col.laboració amb l´empresa seleccionada, fent un total de 150 hores. També es presentarà una memòria de la tasca realitzada i un certificat del Centre valorant el vostre treball.
Pràctiques a laboratoris Treballar en les empreses o àmbits seleccionats segons les instrucció i direcció del tutor d'empresa o institució
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes L´alumnat mantindrà varies entrevistes durant el curs amb la seva tutora i si s´escau conjuntament amb el/la responsable del Centre
Memòria Cal reflectir a la memòria totes les activitats que heu anat desenvolupant durant les 150 hores. A la memòria cal adjuntar el full d´avaluació i d´autoavaluació.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

Els coordinadors de pràctiques supervisaràn les diverses accions de començament i acabament de les pràctiques, mentre que el tutor/a d'empresa o Centre serà el responsable de formar i recollir evidències per a l'avalució. A més els alumnes presentaran una memòria al finalitzar l'activitat i el tutor d´empresa o entitat farà un informe relatiu a l´aprofitament de l´alumne. Per fer la matrícula cal tenir el 50% dels crèdits aprovats.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a laboratoris
A1
Tasques encomanades pel tutor/a del Centre escollit per l´alumne/a 90%
Otros

Evaluació de la memoria

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'estudiant redactarà una petita memòria valorativa sobre la seva experiència de pràctiques.

En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació i qualsevol modificació s'informarà, si escau, a través del Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica

És imprescindible contactar presencial o virtualment amb els responsables de de la assignatura un cop feta la matrícula per acordar el centre de realització de les practiques, concretar el periode i definir el conveni de les mateixes.

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Passar pel despatx de la responsable de l´asignatura al començar el curs. No començar en cap cas les pràctiques sense el conveni signat. Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d’emergència sanitària s’adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d’acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s’informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.