Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
Adquireix i sap aplicar les principals tècniques de treball en aquest camp
Dissenya i redacta correctament missatges i documents de relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1. Les relacions públiques com a procés i planificació de campanyes |
- Investigació
- Mapa de públics
- Metes i objectius
- Estratègia
- Avaluació |
T2. La gestió de la marca |
-El branding i els rebranding
-Creació i comunicació de la marca
-La imatge gràfica i la imatge corporativa
-El branding emocional |
T3. L'organització d'esdeveniments |
- La planificació i gestió dels esdeveniments
- Congressos, festivals, jornades, taules rodones, fires, curses, etc.
- Patrocini, mecenatge i esponsorització |
T4. Comunicació interna |
-Concepte
-Funcions
-Tècniques de comunicació: Pack de benvinguda, carta de benvinguda, butlletí intern, reunions, taulell d’anuncis, etc. |
T5. Relacions amb els mitjans de comunicació
|
-Relació comunicador-periodista
-Funcions
-Publicity
-Notes de premsa i comunicats de premsa
-Convocatòries de premsa
-Rodes de premsa
-Dossiers de premsa |
T6. Les relacions públiques online |
-Les campanyes online
-El Community manager
-La gestió dels social media |
T7. Relacions públiques amb la comunitat i RSC
|
- Responsabilitat Social Corporativa
- Campanyes
- Accions
- Difusió de la RSC
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
40 |
60 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
25 |
45 |
Treballs |
|
10 |
35 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aquesta activitat presentarà els objectius de l'assignatura, la bibliografia recomanada i explicarà detalladament les metodologies d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
|
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de realitzar exposicions i presentacions orals a classe dels treballs que se'ls requereixi |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A les sessions pràctiques es plantejarà diversos casos reals de relacions públiques que els alumnes hauran de resoldre i exposar a l'aula. |
Treballs |
Els treballs tant en grup com individuals ensenyaran a l'alumne a ser creatiu en les seves estratègies de relacions públiques i a dur-les a terme adequadament mitjançant la redacció i disseny de les seves tàctiques. |
Atenció personalitzada |
L'Atenció personalitzada es farà mitjançant tutories de grups amb sol·licitud prèvia per correu electrònic. |
Descripció |
Durant el curs 2021-22 s’atendrà a
l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre
possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis
de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta
atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...).
A més de les
sessions a l'aula, l'alumne pot demanar cita prèvia amb les professores
per correu electrònic amb una antelació mínima de 48h. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Les pràctiques de l'assignatura, que segueixen els paràmetres de l'avaluació continuada, es presentaran o exposaran a classe. En total es faran 7 pràctiques en tot el curs |
70% |
Treballs |
|
Els treballs seran en grup (1 per grup en tot el curs) i la nota del treball suposarà un 10% de la nota global de l'assignatura. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova escrita tipus test.
Quan finalitzi el període lectiu es farà una prova tipus test sobre el contingut de l'assignatura, que serà un element més de l'avaluació continuada. Val un 20% de la nota final. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura segueix l'avaluació continuada. L'avaluació consta de 7 pràctiques a classe, un treball en grup i una prova tipus test. Segona convocatòria: Els alumnes que es presentin a segona convocatòria hauran de lliurar les mateixes pràctiques i treballs que en primera convocatòria. El pes de les pràctiques en la nota final és del 70% el treball suposa un 10% i la prova un 20%.
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
, , ,
|
Xifra, J. (2011). Manual de Relaciones Públicas e Institucionales. Madrid: Tecnos. Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas, Addison Wesley, Madrid. Fernandez Cavia, J. y Huertas Roig, A. (2009): Redacción en Relaciones Públicas, Peason Prentice Hall, Madrid Grunig, J.E. y Hunt, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción, Thomson, Australia. Matilla, K (2009): Conceptos fundamentales en la Planificación Estratégica de las Relaciones Públicas, UOC, Barcelona. Solano Fleta (1995): Fundamentos de las Relaciones Públicas, Síntesis, Madrid. Xifra, J. (2003) Teoría y estructura de las Relaciones Públicas, Mac Graw Hill, Madrid Xifra, J. (2011) Manual de Relaciones Públicas e Institucionales, Tecnos, Madrid. Bibliografia Complementària Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Barcelona. Cuenca, J. (2011): El análisis de la calidad de las relaciones en el ámbito de las Relaciones Públicas, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull. http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/21777/TESIS_El%20an%c3%a1lisis%20de%20la%20calidad%20de%20las%20relaciones%20en%20el%20%c3%a1mbito%20de%20las%20Relaciones%20P%c3%bablicas_dic-2010.pdf?sequence=1 DIRCOM (2010): La aplicación de las herramientas de comunicación de la RSE, Media Responsable, Barcelona Heath, R.L. (2000): Handbook of Public Relations, SAGE, California. Matilla, K (2007): Aportaciones para un modelo global de Planificacion Estratégica en Relaciones Públicas y Comunicación. Análisis de un caso: el uso de los modelos de Planificación Estratégica en algunas agencias y consultoras de Relaciones Públicas y Comunicación, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull, Cap. 3, pp. 409-439. http://www.tdx.cat/TDX-1001107-131810 Seitel, F.P. (2002): Teoría y práctica de las relaciones públicas, Prentice Hall, Madrid. Xifra, J. (1999): Les RRPP. Ciència del diàleg, Universitat de Girona, Girona. Xifra, J (2003): Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas, McGraw Hill, Madrid |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 | GESTIÓ D'ESDEVENIMENTS I PROTOCOL/12224211 | RELACIONS AMB ELS MITJANS/12224216 | PATROCINI I MECENATGE/12224215 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|