Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Coneix els procediments i els instruments per a la investigació relacionada amb el màrqueting i la comunicació
Obté una visió general del procés d’investigació de màrqueting
Sap obtenir, de la font d’informació més adequada en cada cas, la informació que es necessiti
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Fonaments de la investigació comercial |
1.1. Necessitats d’informació per a la gestió de Màrqueting
1.2. Fonts i sistemes d’informació de màrqueting
1.3. Organització de la investigació comercial
1.4. Formulació d’una investigació comercial
1.5. Limitacions de la investigació comercial
1.6. Procés d'Investigació |
TEMA 2. La investigació qualitativa |
2.1. Factors a considerar de la investigació qualitativa
2.2. Tècniques d’investigació qualitativa
2.3. Entrevista en profunditat
2.4. Grups de discussió
2.5. Tècniques projectives
2.6. Interpretació dels resultats i presa de decisions
2.7. Innovacions metodològiques |
TEMA 3. El disseny d’estudis quantitatius |
3.1. Introducció a l'estadística descriptiva i Inferencial
3.2. Factors a considerar de la investigació quantitativa
3.3. La base del disseny de la mostra
3.4. Dimensió de la mostra i error mostral
3.5. Tècniques Mostreig |
Tema 4. Tècniques d’Investigació quantitativa |
4.1. L'observació i l'experimentació
4.2. L’enquesta
4.3. Tipologies d’enquestes
4.4. El disseny de qüestionari
|
Tema 5. Anàlisi quantitativa |
5.1. Anàlisi univariable
5.2. Anàlisi bivariable: Taules de contingència
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
8 |
24 |
Pràctiques a través de TIC |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
10 |
22 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
52 |
64 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assigantura |
Sessió Magistral |
Exposició del continguts en sesions teòriques |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, part dels continguts de l'assignatura. S'utilitzarà el programa específic d'investigació de mercats per tal de fer el tractament i anàlisis de dades. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis pràctics a l'aula que es treballaran a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral de dos treballs en grup seguint les pautes idicades en cada cas. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es durà a terme un procés d'investigació des de l'inici al final, en el qual caldrà desenvolupar una sèrie de pràctiques: formular objectius, dur a terme un guió qualitatiu, un grup de discussió, dissenyar un qüestionari i analitzar-ne els resultats. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüetions i resoldre qualsevol dubte concret |
Descripció |
La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran en un despatx de la Facultat de Ciències Juridíques, sempre després de finalitzar les sesions, en el cas que no es pugui asisitir es pot concertar dia i hora amb el professor.
L'atenció personalitzada també es podrà gestionar per correu electrònic
Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Utilització de diferent programari d'investigació comercial. |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Propostes de diferents problemes comercials i activitats |
15% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de resultats dels estudis duts a terme |
5% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Formulació Estudi de mercat
Realització Estudi Qualitatiu
Disseny Qüestionari
Realització Estudi Quantitatiu |
50% |
Altres |
|
Prova escrita |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segons convocatòria consistirà en un examen teòrico pràctic Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
Ramón Pedret, Laura Sagnier Delgado, Francesc Camp, La investigación comercial como soporte del márketing, Deusto,
|
|
Complementària |
MALHOTRA, N.K, Investigación de mercados: un enfoque práctico, 2a , 1997
AAKER, D.A.; DAY, G.S.; KUMAR, B, Investigación de mercados, 4a ed, 2001
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|