Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix eines d’interpretació de la vida política i jurídica
Coneix els sistemes d’organització política
Coneix el procés de configuració de l'Estat constitucional
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Què és la Comunicació Política? |
Els orígens de la Comunicació Política.
Definició dels seus trets fonamentals.
Delimitació com a objecte d'estudi.
|
2. La comunicació política en campanya electoral. |
La persuasió en el centre de la comunicació.
Màrqueting polític en campanya electoral.
|
3. La comunicació institucional. |
Els partits polítics com a fonts i protagonistes de la informació.
Relacions entre sistema polític i sistema mediàtic: els gabinets de comunicació.
|
4. Els mitjans de comunicació de masses com actors polítics. |
La mediatització de la política i les seves conseqüències.
La comunicació política 2.0.
Les relacions entre mitjans i política.
|
5. La ciutadania. |
El coneixement de la ciutadania com a element central dels processos persuasius.
El paper de l'opinió pública en els processos de la comunicació política.
Les influències de la comunicació política sobre la ciutadania. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
23 |
17 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
27 |
37 |
Debats |
|
10 |
18 |
28 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de la dinàmica de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Sessions de discussió i anàlisi sobre la implicació que tenen els actors polítics principals (partits polítics, mitjans de comunicació i ciutadans) en la construcció de la imatge dels partits, dels candidats i dels programes polítics. |
Debats |
Exposició i discussió per part dels estudiants dels resultats de l'anàlisi feta en grup. |
Treballs |
Realització per part dels estudiants i de les estudiants que consistirà en l'anàlisi de la campanya electoral arrel dels comicis del 26 d'abril. Es durà a terme un seguiment de les principals manifestacions mediàtiques dels partits polítics així com, el paper jugat pels mitjans de comunicació en aquest procés. |
Atenció personalitzada |
Tutories amb la professora.
|
Descripció |
Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). La professora destinarà temps per a possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura que l'estudiant pugui presentar. A principis de curs s'informarà sobre com es portarà a terme l'atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Els i les estudiants hauran de presentar a classe les conclusions de la seva anàlisi sobre els diferents debats que es vagin generant a classe. |
10% |
Debats |
|
Discussió de les diverses estratègies comunicatives proposades durant l'assignatura. |
10% |
Treballs |
|
Al llarg del curs l’estudiant haurà de lliurar tres treballs individuals dels quatre que es proposaran la llarg del desenvolupament de l’assignatura. Aquests treballs individuals consisteixen en realitzar una reflexió entorn als debats que es plantegin en les sessions presencials. Les reflexions s’aniran lliurant al llarg del curs. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Els i les estudiants aniran testant la seva evolució en l’assoliment dels conceptes teòrics mitjançant la realització dels test d’auto seguiment. En total, s’han programat quatre activitats vinculades als diferents temes que es desenvolupen a través dels materials de l'espai Moodle, així com de les sessions de debat dels conceptes. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). L'assignatura té una doble possibilitat d'avaluació i per això els i les estudiants hauran d'escollir a principi de curs la manera en que volen ser avaluats. - Opció A: Aquells/es estudiants que assisteixin regularment a classe poden optar per l'avaluació continuada que consisteix en lliurar al llarg del curs tres treballs individuals dels quatre que anirà proposant la professora. Aquests treballs individuals consisteixen en realitzar una reflexió al voltant dels debats que es plantegin en les sessions a l'aula. També al llarg del curs, els estudiants hauran d'anar realitzant els test d'auto seguiment de cadascun dels temes treballats. Les activitats s'aproven amb un 4, per sota d'aquesta nota caldrà recuperar l'activitat en segona convocatòria. L'assignatura s'aprova amb un 5. - Opció B: Aquells/es estudiants que no assisteixin regularment a classe hauran de lliurar els tres treballs escollits i hauran de realitzar un examen tipus test sobre els continguts teòrics de l'assignatura. Tant el lliurament dels treballs com el test es duran a terme en la data indicada en el calendari de l'assignatura de l'espai Moodle. Com en el cas de l'Opció A, les activitats s'aproven amb un 4, per sota d'aquesta nota caldrà recuperar l'activitat en segona convocatòria. L'assignatura s'aprova amb un 5.
En segona convocatòria els i les estudiants caldrà que lliurin o realitzen només aquelles activitats no presentades o suspeses. |
Bàsica |
Aira, Toni, La comunicació política, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canaleta, Pau, L'estratègia electoral, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canel, Maria José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 1999, Madrid: Tecnos
López-García, Guillermo; Gamir, José; Varela-Ordax, Lidia José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 2018, Madrid: Editorial Síntesis
|
Al llarg del curs s'aniran indicant lectures específiques per a la realització dels diferents treballs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|