Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals. |
| A4 |
Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. |
| A6 |
Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari. |
| A12 |
Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius. |
| A14 |
Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària. |
| A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte audiovisual aplicat a la publicitat i a les relacions públiques
| | A4 |
Produeix textos i discursos audiovisuals escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
| | A6 |
Produeix textos i discursos audiovisuals publicitaris i de relacions públiques persuasius
| | A12 |
Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
| | A14 |
Adapta la comunicació de les empreses i institucions als seus públics potencials
| | A16 |
Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Organització Hi han 4 modalitats de TFG: Periodisme,
Publicitat, Comunicació Audiovisual i Recerca. Cadascuna d'elles
conformarà la seva organització i característiques dins d’una
assignatura diferenciada on hi haurà un professor coordinador. Aquest
serà l’encarregat de tutoritzar, d’informar als alumnes dels tipus de
treball a escollir, els procediments a seguir, de nomenar el tribunal
que valorarà la defensa pública dels TFG i de prendre aquelles decisions
organitzatives que no estiguin recollides en aquestes directrius. Matrícula i calendari d’elaboració i avaluació del TFG Per matricular el TFG cal tenir superats com a mínim 168 crèdits del grau corresponent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
2 |
3 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
2 |
10 |
12 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
265 |
265 |
Memòria |
|
1 |
11 |
12 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
0.5 |
5.5 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions introductòries amb la coordinadora del PFG (Programa Formatiu de Grau) en Comunicació i amb el coordinador del TFG. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG. |
Memòria |
Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El calendari del TFG per als lliuraments als tutors per la primera convocatòria al mes de juny és: - Entre 13-17 de setembre: Reunions informatives més detallades per especificar com crear les idees de TFG.
- 4 d'octubre de 2021: data límit per a la presentació davant del tutor/a de la idea inicial i del pla de treball. En el cas dels treballs de recerca caldrà presentar un índex provisional. El 18 d'octubre haurà de presentar-se la idea definitiva.
- 20 de desembre de 2021: data límit per a la presentació davant del tutor/a dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i el tutor/a.
- 21 de març de 2022: data límit per a la presentació davant del tutor/a dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i el tutor/a.
- 1 de juny de 2022: data límit per al lliurament del producte final i de la memòria individual. També es farà el lliurament de la documentació pel repositori del CRAI.
- Del 15 al 17 de juny de 2022: defensa pública del treball.
El calendari del TFG per als lliuraments als tutors (que no necessàriament han de ser tutories presencials, sinó lliuraments online) per la segona convocatòria al mes de setembre és: - 4 d'octubre de 2021: data límit del lliurament al tutor/a de la idea del pla de treball. En el cas dels treballs de recerca caldrà presentar un índex provisional.
- 20 de desembre de2021: data límit del lliurament dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i el tutor/a.
- Al juny/juliol es pactarà amb el tutor: una data del segon lliurament dels resultats parcials del treball assolits fins al moment.
- 2 de setembre de 2022: data límit del lliurament del producte final i de la memòria individual. També es farà el lliurament de la documentació pel repositori del CRAI.
- 7-9 de setembre de 2022: Defensa pública del treball.
Tots els lliuraments són obligatoris i puntuen. L’alumnat que vulgui realitzar el TFG durant una estada Erasmus o SICUE realitzarà les tutories de manera virtual d’acord amb les indicacions del tutor o tutora del treball. Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment de les tutories d'acord amb el que estipula la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 i el que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a |
40% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Elaboració i presentació del treball d'acord amb les directrius proporcionades a la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 (penjada al moodle de l'assignatura) |
40% |
|
Memòria |
|
La memòria final, de lliurament obligatori en tots els tipus de treball, tindrà una extensió mínima de 1.200 paraules. Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
10% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
La defensa pública és obligatòria i es durà a terme davant d’un tribunal nomenat ad hoc pel coordinador/a de TFG dels Estudis de Comunicació. No obstant, només es podran defensar públicament els treballs que hagin estat autoritzats prèviament pel tutor/a corresponent.
El tutor de l’assignatura comunicarà a cada estudiant el dia, l’hora i el lloc de defensa pública del seu treball, amb una antelació mínima de set dies.
A més a més de les llengües oficials de la URV, el TFG es podrà realitzar i defensar en anglès. D’aquesta manera quedarà assolida la competència nuclear C1 (dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, especialment l’anglès).
L’acte de defensa pública de cada treball tindrà una durada aproximada de 20?30 minuts i haurà de seguir preferentment la següent estructura:
Exposició per part dels estudiants. En el cas dels treballs de recerca, aquesta ha d’incloure els objectius, la metodologia i les conclusions del treball. En el cas dels treballs professionals es presentarà l’objectiu del producte elaborat, una breu explicació de com ha transcorregut la seva elaboració i una valoració dels punts forts i febles del producte final. La durada de l’exposició dels estudiants ha de ser de 10-15 minuts.
Formulació de comentaris i preguntes per part del tribunal.
Respostes dels estudiants si el tribunal els planteja preguntes directes.
Deliberació del tribunal.
Es valorarà: l’estructura i el contingut de la presentació, la comunicació verbal i no verbal i el material de suport audiovisual emprat. |
10% |
|
Altres |
|
|
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". El responsable únic de l'avaluació serà el tutor/a del treball. La nota final del treball s'obtindrà a partir de quatre notes parcials: - Una nota corresponent al seguiment de l'avaluació continuada (40% de la nota final).
- Una nota corresponent al producte final (el 40% de la nota final).
- Una nota corresponent a la memòria final (10% de la nota final).
- Una nota corresponent a la defensa pública del treball (10%)
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 | COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|