DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL Código 12234114
Titulación
Grau en Comunicació Audiovisual (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Tercer 1Q
Impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SOTO, PATRICIA MARÍA
Correo-e patricia.fernandez@urv.cat
Profesores/as
FERNÁNDEZ SOTO, PATRICIA MARÍA
Web
Descripción general e información relevante

L'assignatura Producció Audiovisual té com a objectiu aproximar l'alumne a la realitat professional de la indústria audiovisual, a través de l'anàlisi i la pràctica de les rutines, processos i formes d'organització propis de l'àmbit de la producció. A més, es fonamentarà l'emprenedoria dels alumnes a partir de la creació de productes televisius per satisfer la demanda del mercat actual.

Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual
 A14 Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Coneix les diferents tasques que implica el treball de producció audiovisual
 A14 Coneix i sap aplicar les rutines de producció per a diferents mitjans audiovisuals: cinema, ràdio, televisió i Internet
Coneix i sap aplicar les diferents funcions que impliquen els processos de producció per a diferents mitjans
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1.Què és la producció. La gestió de recursos en els programes de televisió.
1.1. Introducció a la producció
1.2. La producció com a activitat industrial
2.Els models de producció. La producció a les diferents organitzacions. 2.1. Models de producció
2.2. Producció executiva i producció de programes
3.La creació de projectes. De la idea al llançament
(tema a treballar en sessions pràctiques)
3.2.Convertir una idea en un projecte de venda
3.3. L'escaleta com a eina de producció
4. Fases de la producció.
5. Els recursos de la producció 1. Equips humans. 5.1. Recursos humans. Equip de continguts.
5.2. Recursos humans. Equip de producció.
5.3. Recursos humans. Equip de realització.
6.Els recursos de la producció 2. Recursos materials. 6.1. Equip tècnic
6.2. Altres recursos materials
7. El pla de treball com a pas previ al pressupost. Planificació. 7.2. Planificació. Conceptes.
7.3. Tasques i projectes.
7.4. Eines per a la planificació: cronograma, diagrama de pertt, setmana tipus, etc.
7.5. El pressupost.
8.Estudi de casos pràctics de producció audiovisual.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
10 0 10
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A7
CT5
15 25 40
Debats
A7
CT5
10 15 25
Simulació
A7
A14
20 40 60
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves de desenvolupament
A7
CT3
CT5
2 10 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Sessió d'introducció als continguts de l'assignatura. Presentació del temari, de les pràctiques i de la planificació. Primera presa de contacte entre la professora i els alumnes.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Anàlisi d'un format televisiu en antena des del punt de vista de la producció.
Debats Debat sobre diferents temes relacionats amb la producció televisiva.
Simulació Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió.
Atenció personalitzada Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Caldrà concertar cita prèvia.

Atenció personalitzada
descripción

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

 Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. A més, seguiment del projecte a produir a través de tutories obligatòries concertades.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A7
CT5
Anàlisi d'un format televisiu en antena des de la perspectiva de la producció. Treball en grup amb parts individuals. 30 %
Debats
A7
CT5
Debat i reflexió sobre aspectes de la producció audiovisual. Es valorarà la participació global a l'assignatura. 10%
Simulació
A7
A14
Prova pràctica. Disseny, planificació i realització d'un programa de televisió en fals directe. 30%
Proves de desenvolupament
A7
CT3
CT5
Treball individual basat en el supòsit pràctic. 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).

Pel caràcter pràctic de l'assignatura, la segona avaluació consistirà també a fer un treball de desenvolupament que demostri que l'alumne ha adquirit els mateixos coneixements i competències que els companys que han seguit l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica
  • ÉCIJA BERNAL, H. (2000): Cómo producir, distribuir y financiar una obra audiovisual. Libro blanco del audiovisual. Exportfilm. Madrid. 
  • MILLERSON, G. (2007): Realización y producción en televisión. IORTV. Madrid.
  • SAINZ, M. (1995): Manual básico de producción en televisión. IORTV. Madrid.
  • SAINZ, M. (2002): El productor audiovisual. Síntesis, Madrid. 
Complementària
  • ARANA, E. (2011): Estrategias de programación televisiva. Síntesis. Madrid.
  • BLUM, R. (1998): Programación de las cadenas de televisión en horario de máxima audiencia. IORTV. Madrid.
  • FORD, B. (1995): Televisión y patrocinio. IORTV. Madrid.
  • FRANCÉS I DOMENEC, M. (2011): Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. IORTV. Madrid.
  • DURIE, J., PHAM, A., WATSON, N. (2000): Marketing and selling your film around the
  • world. A guide for independent filmmakers. Silman - James Press. Los Angeles.
  • HARMON, R. (1994): The begining filmmakers´s business guide. Walker and company.
  • New York.
  • HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press.
  • London.
  • JACOSTE QUEJADA, J.G. (1996): El productor cinematográfico. Síntesis. Madrid
  • KOCH, J. y KOSBERG, R. (2004): Pitching Hollywood: How to sell your TV and Movie
  • Ideas. Quill Driver Books. California.
  • REA, Peter W.: Producción y dirección de cortometrajes y vídeos. IORTV. Madrid.
  • REDONDO, I. (2000): Marketing en el cine. Pirámide. Madrid.
  • SCHIHL, R (1997): Dramáticos en televisión: Organización y procesos. IORTV. Madrid.
Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.